frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


wip
Data: 2012-05-28, autor: Night_Wolf, dotyczy: PC

Guild Wars 2


Gry z gatunków MMO i MMORPG zyskują coraz większą popularność i
||
guild wars 2
||
coraz więcej nowych tego typu produkcji jest zapowiadanych. Do tej pory nie udało się jednak nikomu zbliżyć do absolutnego hegemona w tym aspekcie – World of Warcraft. Częste darmowe weekendy w Star Wars: The Old Republic pozwalają myśleć, że ten projekt nie do końca wypalił. Na horyzoncie widać między innymi TERĘ, The Secret World i The Elder Scrolls Online. Czy któraś z tych gier będzie w stanie nawiązać walkę z WoWem albo zaprezentować nam nowe podejście? Może zrobi to Guild Wars 2?

250 lat później…

W Guild Wars 2 wracamy do odmienionej Tyrii 250 lat po wydarzeniach z dodatku Eye of the North. Piątka, uśpionych pod powierzchnią kontynentu, Starszych Smoków budzi się i zaczyna siać spustoszenie oraz chaos wśród jego mieszkańców. Bohaterowie z pięciu zróżnicowanych ras (kotopodobnych, częściowo dzikich - charrów, magicznych wynalazców o dużych zasobach inteligencji - asura, wysokich zmiennokształtnych pochodzących z lodowatych krain północy – nornów, tajemniczych – sylvari i odważnych ale zgranych – ludzi) muszą odłożyć na bok wzajemne urazy i zjednoczyć siły w obliczu wspólnego wroga – Zhaitana. Postęp czasu od Guild Wars zostanie odzwierciedlony w zmianach kulturowych (takich jak inne zwyczaje ubierania się), a także w zmienionej technologii i ujednoliconym wspólnym języku. Zadaniem graczy będzie zjednoczenie członków rozwiązanej, wielorasowej gildii Destiny’s Edge, które ma być przenośnią zjednoczenia grywalnych ras postaci. Tylko połączenie ich sił będzie mogło zapewnić w miarę skuteczne nawiązanie walki z Zhaitanem.

Ponad osiem stylów gry

O ile wybór rasy postaci nie będzie miał większego wpływu na rozgrywkę (poza wrażeniami estetycznymi, historią naszego bohatera, co do której unikalne wybory podejmujemy przy tworzeniu postaci i umiejętnościami rasowymi), o tyle oczywiście wybór odpowiedniej profesji może znacząco wpłynąć na nasz odbiór gry. W Guild Wars 2 będziemy mogli się wcielić w Elementalistę, Warriora, Rangera, Necromancera, Guardiana, Thiefa, Engineera i Mesmera. Każda z wymienionych profesji uzyska dostęp do różnych rodzajów broni, umiejętności i tzw. traits, czyli specjalnych zdolności pozwalających na bardziej satysfakcjonujące dostosowanie postaci do własnych wymagań. Warto zaznaczyć, że każda z broni używanych przez daną profesję wiąże się z dostępem do innych umiejętności (osobno potraktowano broń i umiejętności do walk podwodnych). W przeciwieństwie do innych MMORPGów w GW 2 nie będzie miejsca dla dedykowanej klasy leczącej – każda klasa posiada własną, przeznaczoną do uzupełniania swojego stanu zdrowia umiejętność i może spełniać zróżnicowane role uzależnione od dobranych zdolności powiązanych z bronią.

Ja kontra dynamiczne otoczenie

Guild Wars 2 w sposobie opowiadania historii odejdzie od jednej monolitycznej fabuły. W grze wykorzystano mniejsze, wzajemnie się wykluczające zadania fabularne w sandboxowym środowisku. Wspomniane zadania fabularne będą uzależnione od wypełnianego przez gracza przy tworzeniu postaci kwestionariusza oraz od wyborów dokonanych już podczas rozgrywki.

PvE skupi się w większości na 25 lokacjach podobnych do tych z innych MMO i większych od tych dostępnych w pierwszym Guild Wars. Oprócz tego w grze znajdzie się garść mniejszych, instancjonowanych obszarów takich jak domy naszych postaci oraz obszary związane z osobistą historią naszego bohatera. Nie zabraknie, szybszego niż rzeczywisty, cyklu dobowego i przeróżnych efektów pogodowych. Niektóre wydarzenia i czasami wygląd przeciwników będą zależały od tego wewnętrznego „zegara”.

Jednym z najważniejszych aspektów Guild Wars 2 względem swojego poprzednika i innych MMO jest zastępujący questy system wydarzeń. Większość z nich będzie „uruchamiana” przez samą obecność postaci gracza, do innych zaś będzie potrzebna rozmowa z kluczowym NPC (non-playable character). Wydarzenia aktywne i ukończone będą wpływały na obszar, w którym dane wydarzenie się odbywa/odbyło. Nagrody za tego typu zadania przyznawane będą w uzależnieniu od udziału w nim konkretnego gracza (co ciekawe, za wydarzenia zakończone porażką również przewidziane są nagrody). Wydarzenia będą mogły się na siebie nakładać – przykładowo podczas zadania eskorty karawany do pobliskiego garnizonu może się okazać, że ten docelowy garnizon jest atakowany przez nieprzyjacielskie siły. Takie dwa wydarzenia w teorii nie mają ze sobą nic wspólnego, ale w praktyce żeby ukończyć zadanie eskorty, gracze będą musieli wcześniej obronić garnizon, a co za tym idzie wykonać dwa wydarzenia w tym samym momencie.


następna strona


Ja kontra świat

Po zakupie GW2 gracze będą mieli możliwość udziału w dwóch typach PvP- Structured PvP i World PvP (World versus World). W tym pierwszym oprócz eliminacji postaci z przeciwnej drużyny chodzi o zajmowanie usytuowanych na mapie, kluczowych obszarów – coś a la powszechnie znany tryb dominacji, każdy z takich zajętych obszarów będzie generował punkty, a drużyna, która pierwsza osiągnie ustalony wynik wygra potyczkę. Poziom postaci zostanie automatycznie podniesiony do maksymalnego dając nam szerszy wachlarz dostępnych umiejętności.

Bez wątpienia ciekawszą formę rozgrywki PvP oferował będzie World versus World, pozwalający na bitwę pomiędzy trzema różnymi serwerami (światami) o różne usprawnienia i nagrody. Takie bitwy będą przeprowadzone na zdecydowanie większą skalę i będą się odbywały w dłuższym czasie niż w oryginalnym Guild Wars. WvW będzie w pewnym sensie podobne do specyfiki RTSów, z wieloma celami możliwymi do osiągnięcia na różne sposoby. Strony wzbogacą się między innymi o machiny oblężnicze. Zwycięstwo w World PvP przyniesie pewne bonusy wygranemu serwerowi – będą to mogły być np. zwiększona szansa na znalezienie lepszych przedmiotów, szybsza regeneracja energii, zwiększone możliwości craftingu (nie odbiegającego od standardu) i inne.

(R?)ewolucja

Czy Guild Wars 2 będzie w stanie odmienić i wpłynąć na rozwój gier MMO? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ogromne zainteresowanie grą i spora popularność przedpremierowej sprzedaży pokazują, że gracze są spragnieni czegoś nowego w tej dziedzinie. Ciekawe rozwiązania proponowane przez twórców z ArenaNet, obok braku abonamentu, mało agresywnego systemu mikrotransakcji i udanego wsparcia gry po premierze mogą zapewnić Guild Wars 2 długą żywotność, a gatunkowi MMO powiew świeżości. Trzymajmy za to kciuki.

poprzednia strona

Autor:

Night_Wolf


 

||
Video 1899
||

Jumping puzzle, czyli skaczemy po nagrodę

||
Video 1865
||

Guild Wars 2: Get Ready (PEGI)


Najnowszy trailer nadchodzącego MMORPG o tytule Guild Wars 2. Premiera gry już 28 sierpnia 2012. ...
||
Video 1748
||

Guild Wars 2 - Mesmer Reveal Trailer




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza