frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


artykul
Data: 2010-09-11, autor: Mantis, dotyczy: PS3

Analiza rynku - PLAYSTATION3


Trzecia stacjonarna konsola Sony z rodziny PlayStation od samego początku nie
||
sony playstation
||
miała łatwego życia. Sukces obu poprzedniczek postawił poprzeczkę bardzo wysoko, oczekiwania po obietnicach Japońskiej firmy były wygórowane, a ściema z prezentacją Killzone 2 na e3 w 2005 roku doprowadziła do absolutnego wrzenia. Spodziewaliśmy się systemu o ogromnych możliwościach, gniotącego całą konkurencję, co miało być zasługą procesora Cell i napędu Blu-Ray Disc, w skrócie BD. Spodziewano się cudów na kiju, tym bardziej, że premierowe gry na konsolę Xbox360 dość mocno rozczarowały maniaków rządnych ogromnego przeskoku między poprzednią a obecną generacją konsol. Niemniej maszynka Microsoft rozkręciła się w najlepsze, dostarczając masę pięknych gier w tym absolutny hit jakim jest Gears of War. Resistance: Fall of Man miało stanowić konkurencję, miało, bo w praktyce przegrało z kretesem jeśli chodzi o stronę wizualną, niemniej gameplay wypadał rześko. I tym oto sposobem PS3 wystartowało ze stratą 10 milionową do swojego największego konkurenta, przy tym nadwyrężając ostro markę przez tytuły wyglądające tylko dobrze, tracąc przy tym na grach wydawanych na oba systemy. Fatalnie wypadał też marketing, a promowanie konsoli jako multimedialny kombajn, choć slogan prawdziwy, niechybnie przyczyniło się do zbudowania wizerunku konsoli służącej do wszystkiego poza graniem.

Szczerze muszę przyznać, że i ja byłem negatywnie nastawiony do PS3, faworyzując przy tym X360. Niemniej moje zdanie z czasem uległo zmianie, a konsola Sony pokazał pazurki których nie powstydziłby się sam Freddy Kruger i właśnie na przestrzeni tego tekstu mam zamiar zademonstrować Wam w jaki sposób PS3 przekonało do siebie miliony graczy, stając się przy tym obecnie najmocniejszą konsolą na rynku, fakt oczywisty, ale na starcie sytemu nie było to takie pewne.

Na początku roku 2007 byłem zdeklarowany nabyć choćby i zaraz konsolę Microsoftu. Za sprzętem Amerykańskiego koncernu przemawiała przystępna cena, spora liczba hitów dostępnych na rynku, oraz tych w zapowiedzi, nie pozostawało mi też obojętne możliwości graficzne tego systemu. Pierwszy krokiem w kierunku Sony okazała się premiera PS3 w Europie i recenzja MotorStorm w naszym branżowym piśmie PE, napaliłem się dość bardzo i po raz pierwszy dostrzegłem potencjał tej konsoli. Ironią był mój list opublikowany w tym samym numerze gdzie dokładnie wypunktowałem wszystkie zalety X360 względem PS3.

Kolejny cios przypadł na targi e3 2007, Killzone 2 w moim mniemaniu zawiodło, ale już gameplay z Heavenly Sword rozbudził moje zmysły i skopał tyłek na całej szerokości. Losy walecznej Nariko prezentowały się fantastycznie i wiadome było, że kiedyś w tytuł ten będę musiał zagrać. Tylko perspektywa kupowania konsoli dla jednej gry nie za bardzo mi się uśmiechała. Innymi słowy nadal pozostawałem przy Microsofcie, ale stan ten po jakimś czasie uległ zmianie. Targi TGS tego samego roku doczekały się trailera Metal Gear Solid 4, który zrobił mi z mózgu sieczkę. Stało się jasne, że PS3 będę musiał kiedyś zakupić, ale rozpatrywałem ten fakt w perspektywach odległej przyszłości, cena bowiem nadal była zaporowa. Długo jednak nie musiałem czekać, prawy sierpowy wykonany przez Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction, w połączeniu z lewym podbródkowym, inaczej też zwanym Uncharted Drake's Fortune, powaliło mnie na deski. Trzy dni później konsola wylądowała u mnie w domu, jakiś czas później zagościły takie gry jak wcześniej wspomniany duet, oraz Heavenly Sword. Zachwytom nie było końca.

Miałem świadomość, że trzy gry nadal o niczym nie świadczą, a PS3 w dalszym ciągu goniło za X360. Jednak dostrzegałem ogromny potencjał drzemiący w trzeciej graj stacji i byłem zupełnie spokojny o jej przyszłość, bowiem co rusz pojawiały się zapowiedzi nowych gier, a i Metal Gears Solid 4 majaczyło gdzieś tam na horyzoncie. Dzieło Konami miało swoją premierę 12 czerwca 2008 roku, w tym też dniu kurier dowiózł mi moją kopię, a ja parę minut później… Instalowałem grę na dysku… Bez komentarza… Hideo Kojma dostarczył mega hit i kolejny powód aby zainteresować się konsolą Sony. Następne przeboje dostępne tylko na PS3 posypały się jak z rękawa: Wipeout HD, MotorStorm: Pacific Rift, Resistance 2, LittleBigPlanet. Tym oto sposobem PS3 dogoniło konkurencję, a nawet w pewnym sensie zaczynało już z nią wygrywać, jeśli chodzi o gry nań dostępne, w sprzedaży nadal X360 górował.


następna strona


Rok 2009 przyniósł ze sobą zalew jeszcze lepszych tytułów. Zaczęło się w lutym, kiedy ukazało się Killzone 2. Holendrzy udowodnili, że PS3 jest przepotężną konsolą i nie powinno się jej lekceważyć. W tym samym czasie X360 łapał zadyszkę, a Microsoft kompletnie zapomniało aby wydawać na rynek jakiś mocarny hity i tym oto sposobem jedynie Forza Motosport 3 broniła honoru, a Sony narzuciło swoje tempo. Konferencję Sony na targach e3 w 2009 rozpoczęła prezentacja Uncharted 2 Among Thieves, reakcją na ukazany gameplay były gromkie brawa i nie ukrywana radość obrazowana licznymi okrzykami. Konferencja zakończyła się pokazem God of War 3 i znowu publiczność musiała zbierać szczękę z podłogi. Zapowiedziano też nowe kontrolery, uczyniło to zarówno Sony jak i Microsoft, a i Nintendo wzbogaciło swój kontroler o przystawkę Wii Motion Plus. Następne targi odbyły się za naszą zachodnią granicą, GamesCom bo o tej imprezie mowa przeniosło ze sobą zapowiedz zmniejszonej wersji PS3, której start zaplanowano na wrzesień. Było to iście mistrzowskie posunięcie, dzięki któremu sprzedasz Japońskiej konsoli wzrosła kilkukrotnie. Później dostaliśmy w swoje łapki Uncharted 2, wszystkie branżowe serwisy i pisma oszalały, z miejsca przyznając tytuł gry roku. Ja też zostałem oczarowany, o czym możecie poczytać w stosownej recenzji. Najnowsze przygody poszukiwacza skarbów zachwyciły nieziemską grafiką, oraz wręcz idealną kampanią. Tryb multi również okazał się strzałem w dziesiątkę. Następnie Insomniac uderzyło z rewelacyjnym Ratchet & Clank Future: A Crack in Time, tytuł tyleż świetny, co i niedoceniony.

Teraz mamy rok 2010, a PS3 dostało trzecią część God of War, co doprowadziło do całkowitego przemodelowania sloganu "epic" w grach. Kratos w HD bezlitośnie wyciął w pień całą konkurencję. Troszkę wcześniej na rynku ukazało się długo wyczekiwane Heavy Rain, kolejny kopniak w zad. Obecnie Sony zajmuje się wprowadzeniem na rynek swojego nowego kontrolera Move, oraz wdrążeniem technologii 3D, w czym pomóc ma premiera Killzone 3. Zapowiedziano też wiele nowych gier, ale to już będzie dyskusja na osobny artykuł. Pomijałem celowo gry wydawane na obie konsole jak i inne pomniejsze hity, ukazując tylko te które w moim mniemaniu będziemy wspominać za kilka lat przy okazji kolejnej generacji konsol. Aby nie było samego chwalenia PS3, Sony kompletnie zawiodło mnie awaryjnością omawianej konsoli, poczułem się bardzo rozczarowany kiedy musiałem borykać się z naprawą sytemu, a ten i tak po kilku dniach odmawiał posłuszeństwa. W tym aspekcie wstyd na całej linii. Nie zmienienne jednak jest mojego zdania o PS3, obecnie jest najatrakcyjniejszym systemem na rynku, udowadniającym swoją moc, przy pomocy wypisanych w tekście gier. [Mantis]

poprzednia strona

Autor:

Mantis


 

||
Video 1259
||

Hitler gets 8001050F on his Playstation 3 on 01 March 2010




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza