frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


artykul
Data: 2010-06-18, autor: Gigsav, dotyczy: PC

All Points Bulletin - Tworzymy postać!

||
All Points Bulletin
||
[img0]http://img689.imageshack.us/img689/9890/apblogo.png[/img]


Modyfikacja swojej postaci w grach MMO to standard. Zmieniamy twarze, ubiór, czasem całe ciało. Rzadko jednak zdarza się, by kreator postaci w „jakichś tam internetówkach” był dość mocno zaawansowany. Ale – zdarza się. I tutaj wkracza APB, które poprzeczkę w kwestii kreowania postaci stawia bardzo wysoko, więcej - narzędzie zrobiło na mnie ogromne wrażenie.
Zapraszam Was do zapoznania się z nim w wersji „podstawowej”, to znaczy bez wykupionych ubrań, tatuaży etc. Po prostu postać na start!

Zacznijmy od tego, iż mamy możliwość wyboru frakcji dla naszego bohatera, co także, o dziwo, ma wpływ na wygląd. Możemy stanąć po stronie prawa w roli policjanta, lub bezprawia w roli kryminalisty. Oczywiście wybieramy kryminalistę, popularnie nazywanego gangsterem.



Dość płynnie zostajemy przeniesieni do tematu tego artykułu – kreatora postaci. Naszym oczom ukazują się naprawdę bardzo szczegółowe i dopracowane tekstury, umieszczone na modelu człowieka. Czujemy się jak... no, jesteśmy w niebo wzięci po prostu. „Nareszcie MMO, które nie skąpi oprawą wizualną!”. Cóż, żeby nie robić Wam nadziei – to tylko pozory. Dlaczego? O tym na końcu.
Teraz skupmy się na tym kreatorze! Na początek – mamy do wyboru dwa tryby. Szybki oraz Zaawansowany. W tym pierwszym możemy wybrać płeć, kolor skóry, wiek oraz muskulaturę naszej postaci, po czym kliknąć przycisk „Losuj” (Randomize). Komputer utworzy wówczas losową postać, stosując podane przez nas parametry. Wszystko.
Cóż, gdyby cały wątek opierał się tylko na trybie Szybkim, nawet nie zabierałbym się za pisanie tego tekstu. Jednak czas zacząć prawdziwą zabawę. Najeżdżamy na magiczny przycisk „Tryb Zaawansowany” i klikamy nań...



Cóż ukazuje się naszym oczom?



Tak, to już ogrom opcji, prawda? A na tym się nie kończy, więcej! To dopiero początek! Jednak po kolei.

Opcje w prawym górnym rogu. Możemy sprawić, iż ubiór naszej postaci będzie lub nie będzie widoczny (tutaj i tak żadnej garderoby nie posiadam). Możemy także zatrzymać model w miejscu, jeśli denerwują nas gwałtowne ruchy głowy/ciała bohatera/ki.
A skoro o tej głowie – kolejna, patrząc od lewej, opcja sprawia, iż kamera wykonuje zbliżenie właśnie w jej kierunku. Dalej mamy ukazanie samego tułowia, a na końcu – całej postaci.
Naturalnie nie muszę chyba wspominać o tak oczywistych drobiazgach jak obracanie modelem czy ręczne ruchy kamerą, prawda? Jeśli jednak muszę – tak, to tutaj jest.

Dobrze, czas na trochę praktyki w teorii. Zacznijmy od ciała.
Poniżej na obrazku zostały ukazane wszystkie opcje z nim związane.



Mamy więc wagę, muskulaturę oraz wzrost. Wszelkie zmiany możemy wprowadzić używając przemiłego wręcz interfejsu. Wystarczy, że „chwycimy” rączką obramówkę wokół bohatera i na przykład, powiedzmy – wzrost, pociągniemy do góry lub w dół. Stworzymy wówczas olbrzyma bądź karła. Tak samo z muskulaturą. Jedno miejsce – tłusty i nieposiadający mięśni mężczyzna, drugie – Pudz... „napakowany” przystojniak.
Zjedźmy trochę niżej – w stronę twarzy.
Uch, tutaj mamy tego tyle, że powiem Wam szczerze – pisać i nie zgubić się jest ciężko.
Od razu zdradzam – tak, możemy stworzyć postać UNIKALNĄ, sprawić, że taki sam „nygga” nigdy nie przejdzie obok nas. Jak? Sami zobaczcie:



Wybrałem oczy... tylko oczy, a już można z nimi zdziałać cuda! M. in. zmienić długość rzęs, wysokość czy pochyłość samych oczu!
Żeby Was nie zanudzać – szybko wybierzmy twarz.



Tutaj akurat wykonałem zrzut ekranu modyfikując uszy mojego przestępcy. Więc, jak widać, poza tym „myszkowym” interfejsem, mamy możliwość normalnego wyboru „jeden po drugim”. Naturalnie chwilę potem już zmieniałem nachylenie wspomnianych uszu za sprawą myszki i „przeciągania”.
Poza tym, co opisane powyżej – spójrzcie na istny ogrom najprzeróżniejszych opcji. Zmiana kształtu brwi, wysokości lub szerokości twarzy czy szczęki, wielkości nosa. Chcieliście stworzyć potwora? Proszę bardzo! Twórcy zadbali o wszystko.

Idąc niżej natrafiamy na opcję modyfikacji brody lub włosów na całym ciele.



Tutaj także wybór jest bardzo duży. Brodę dodajemy poprzez wybranie interesującej nas nazwy i naciśnięcie plusa ( „+” ). Owłosienie pojawi się wówczas na twarzy kreowanej przez nas postaci. Jeśli nie przypadnie nam do gustu – możemy je wyrzucić klikając ikonę kosza. Jeśli natomiast do gustu przypadnie nam kilka, które dobrze się na siebie nakładają – nic nie stoi na przeszkodzie, by wszystkie je połączyć! Dodatkowo – po prawej mamy dostępne kolory... można więc zaszaleć.
Jako wisienka na torcie w tym... dziale – owłosienie całego ciała. No tak, przecież po co inwestować w ubrania, skoro ogrzewać nas może naturalnie wytwarzane futerko? Trzeba tylko uważać na Łowców Yeti...

Teraz fryzury. Tutaj podobnie jak powyżej. Najpierw wybór, później ewentualna zmiana koloru. By było miło – modyfikacja np. wysokości „czupryny” czy gęstości włosów.



Pędzimy z górki.

Pomijamy więc wybór płci, który jest chyba oczywisty.

Makeup lub, jak kto woli, Makijaż daje nam możliwość dodania piegów, pieprzyków i innych tego rodzaju rzeczy na całym ciele bohatera. Możemy zmienić ich „rozległość”, przezroczystość itp.

Na sam koniec pozostają iście kosmetyczne i nadające wszystkiemu jako-takiego klimatu zmiany, jak zmiana koloru skóry......



...bądź sprawienie, że na ciele postaci pojawi się głęboka i czerwona blizna.



Tylko czy efekt końcowy...



....rzeczywiście był wart tylu „męczarni”?*


Reasumując – kreator postaci w APB to naprawdę kawał dobrej roboty. Twórcy oddali do dyspozycji gracza takie opcje, jakich nie powstydziłyby się chociażby Simsy, a i tak ja opisałem całość JEDYNIE w dużej pigułce.
Na nieszczęście – wszystko psuje efekt końcowy. Cóż, co jak co, ale wynagrodzenie przeciętnej jakości miasta moglibyśmy znaleźć chociaż w dopracowanych postaciach, nie kreatorach, „Goddamn it”!

*Screen wykonany w najwyższej jakości grafiki, jaką oferuje gra.
Autor:

Gigsav


 




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza