frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2009-08-26, autor: Mantis, dotyczy: XBOX 360

Zapowiedź Forza Motosport 3


Na początku roku wyszła wiadomość, że Turn 10 pracuje nad trzecią
||
forza motorsport
||
częścią flagowej ścigałki Microsoft. Tytułem tym oczywiście jest Forza Motosport 3, którą to wielu od dłuższego czasu wypatrywało z wielkim entuzjazmem, nadal zagrywając się w świetną poprzedniczkę. Nic więc dziwnego, że news z początku roku zmroził krew posiadaczom x360. Właściciel innej konsoli może jedynie w tej sprawie postukać się w czoło, bądź podrapać po mięśniu piwnym zadając tym samym jedno z najgłupszych pytań – „Czym oni tak właściwie się podniecają?”.

Chcesz drogi fanie marki Sony, bądź Nintendo dowiedzieć się czemu tak twoi przyjaciele z obozu konkurencji się cieszą? Odpowiedź padnie tu i teraz, bez żadnego ściemniania. Za ich stan euforii odpowiada fakt, że prawdopodobnie dostaną najlepszy symulator wyścigów samochodowych (a przy tym najlepiej wykonany). Czy marka Gran Turismo się ugięła? Oj tak! Jak najbardziej, bo do tej pory żadna część GT nie była tak dobra jak Forza trzecia. Oczywiście Japończycy odgrażają się swoim GT5 i tym jaki to on nie będzie. Na papierze u nich brzmi to pięknie, ale to tylko puste słowa bez pokrycia w chwili obecnej. Forza Motosport 3 to już wyraźny i namacalny obraz przyszłości w którym każdy fan motoryzacji zakocha się od pierwszego wejrzenia nań. Z tą wypowiedzią kończę temat serii GT, a przechodzę do meritum sprawy, czyli zapowiedzi dzieła Turn 10.

Zaledwie po pół roku od oświadczenie o powstawaniu FM3 mogliśmy się już nią bawić na E3 2009. Wszyscy zaczęli rozpływać się w pochwałach, wychwalając niemal każdy aspekt. Zewsząd było słychać głosy jak to wygląda, czy jak cudownie się kieruje wozem. Niedawno zakończone targi GamesCom jeszcze bardziej podniosły ciśnienie ludziom wyczekującym FM3. Szczęśliwy każdy ten, kto zagrał, ale jeśli ciebie ten zaszczyt nie kopnął, to nie musisz nad sobą rozpaczać. Bo Twoje dłonie mogą na padzie, bądź kierownicy zacisnąć się już 23 października przy odpaleniu swojej nowiutkiej, oryginalnej kopi FM3. Jak widać Microsoft dba byśmy nie musieli za długo czekać i nie rozgrzewa atmosfery niczym Sony, na długo przed autentycznym ukazaniem się gry. Chwała im za to, bo to się ceni wśród graczy. A ci na pewno też docenią obłędne wykonanie, jakim niewątpliwie uraczy nas FM3. W liczbach wygląda to następująco – 60 klatek animacji na sekundę, tryb FullHD przy wyświetlaniu obrazu, 9 razy większa liczba poligonów na każdym samochodzie w stosunku do drugiej Forzy, 100 tras na których będziemy mogli się ścigać. Jak się domyślam nie jest to liczba torów, a ilość wszelakich wariancji na ich podstawie. Oczywiście wszystko te trasy zostanie okraszone masą efektów graficznych, które doprowadzą mimowolnie naszą szczękę do obrania sporo niższej pozycji. Nie można zapomnieć o rewelacyjnym wykonaniu widoku z kokpitu, jak i detalach pokroju lusterka wstecznego. Oba te bajery windują poprzeczkę bardzo wysoko i sprawiają wielkiego banana na twarzy. Bo jak tu się nie cieszyć gdy widzi się takie cuda.

Poprawiony został model jazdy, do którego właściwie nikt nie miał zastrzeżeń w poprzedniej odsłonie. Czuć będzie wszystkie różnice między każdym wozem. Starym samochodem będzie kierować się o wiele trudniej niż nowym, będzie on bardziej toporny i trudny w opanowaniu. Za to autka z 21 wieku to już inna historia i inna klasa jazdy. W ręce gracza zostanie oddane 400 samochodów i choć nie jest to liczba rekordowa, to jednak nie ma się też czym powstydzić. 400 tak precyzyjnie wykonanych samochodów z dokładnym ukazaniem ich wnętrz, oraz możliwością rozwalenia każdej z nich napawa wręcz dumą. Skoro jesteśmy przy zniszczeniach, nie jest to poziom Burnout Paradise. Lecz ja osobiście nigdy takiego poziomu nie oczekiwałem i w pełni cieszy mnie to co dostajemy. Jest bardzo dobrze, można w końcu dachować, części fajnie odpadają, blacha spoko się ugina. Zdecydowanie ten aspekt zaliczyć trzeba na plus. W tym akapicie dodam jeszcze o opcji cofania czasu. Mnie to rozbawiło w pierwszym momencie i szczerze to nadal bawi. Wyobraźcie sobie sytuację, że macie trudny wyścig, ostatnie okrążenie, ostatni zakręt, Ty robisz błąd i źle w niego wchodzisz co kończy się tragicznie. Samochód dachuje, części latają we wszystkie strony, wszyscy cię mijają, a samochód doszczętnie zniszczony. Straciłeś pozycję lidera, wyzwiska pod nosem nie mają końca, kontroler zaciskany w twych dłoniach cierpi katusze, pocieszając się jedynie faktem, że jeszcze nie wylądował na ścianie. Tym razem nic takiego nie będzie miało miejsca, bo wciskasz odpowiedni przycisk i całe zdarzenie się cofa. Przedstawiłem to w sposób taki wręcz rzekłbym pozytywny, ależ nie! Dla mnie to jest dramat, bo potrzebna mi ta złość, te przelane łzy z potem. Bo im większa ilość tych płynów opuści me ciało porami oraz oczami, tym większa będzie radość przy zwycięstwie takiego wyścigu. Rozumiem, że teraz jest moda by ułatwiać życie niedzielnym graczom. Ktoś powie skoro tak ci to przeszkadza, to nie korzystaj z tej opcji. Oczywiście mogę tak robić, ale człowiek mimowolnie w chwili ogromnej frustracji woli sobie to oszczędzić. Złość to złość, nie ma w zwyczaju doceniać przyszłej satysfakcji i liczy się tylko tu i teraz. Mam nadzieje, że skoro będzie można wybrać trudność wyścigu, to i ten najtrudniejszy będzie wykastrowany z możliwości cofania czasu.


następna strona


Fani tuningu mogą już zacierać łapki i szykować klucze w garażu. Możliwości modyfikacji samochodu mają być ogromne i będzie w nim można zrobić niemal wszystko, ale to oczywiście przy tuningu profesjonalnym. Turn 10 pomyślało o maniakach jak i o osobach które nie za bardzo lubią się brudzić przy podkręcaniu silnika. Wspomniałem już o tuningu profesjonalnym, to napiszę, że będzie też dostępny w odpowiedniej wersji dla amatorów. Będzie to coś pewnie w stylu przesuwania stosownego suwaka który polepszy pracę wozu. Tym razem podoba mi się posunięcie developera, to że postanowili wprowadzić uproszczenia w tej dziedzinie. Bo nie zawsze gracz kochający wyścigi musi uwielbiać tuning, choć na ogół tak jest. Samotny gracz z FM3 ma spędzić co najmniej 50 godzin by odblokować wszystkie samochody. Oczywistą oczywistością jest też tryb online, który pozwoli spokojnie na kolejne 50 godzin grania, jak nie więcej. Tu już zależy jak nas wciągnie. Jak wpadniemy w to „bagno” to możemy spodziewać się 1000 godzin ogranych na xbox live.

Jak wyczytaliście i na pewno widzicie po dostępnych materiałach FM3 zapowiada się na istny majstersztyk. Ja nie muszę wiele już od siebie dodawać, bo pewnym jest, że każdy posiadacz x360 kupi ten tytuł, a niech się tylko waży tego nie zrobić, to będzie miał z Bandim do czynienia. Nasz fanboj x360 ze strony fairplaygame ostro da mu popalić [jestem też fanbojem Wii - dopisał Bandi]. Ja choć uważam nadal, że to PS3 jest lepszą konsolą, z tytułami bardziej mnie interesującymi, obok Forzy 3 nie umiem przejść obojętnie. Tej gry Wam zazdroszczę jak diabli i mam nadzieje, że GT5 przetrze moje łzy, a jak nie? Szykuje mi się nowy zakup pod telewizor.[Mantis]

poprzednia strona

Autor:

Mantis


 

||
Video 1134
||

Exclusive Dreams Trailer Volume I

||
Video 1133
||

GC 09: Lamborghini Gameplay (Cam)

||
Video 1076
||

Forza Motorsport 3 Gameplay one Le Mans lap

||
Video 1049
||

E3 09: Driving Simulator Walkthrough


Kto mi kupi taki symulator za 60000 zielonych? :D...
||
Video 1048
||

E3 09: Improvements Interview


Nowy engine robi wrażenie!...
||
Video 1047
||

E3 09: Gameplay Showcase

||
Video 1035
||

E3 09: Debut Trailer




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza