frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2008-10-12, autor: Mantis, dotyczy: XBOX 360 PS3

Zapowiedź Resident Evil 5


Już na samym początku tego tekstu muszę się do czegoś
||
Resident Evil
||
przyznać. Chodzi o to że, jestem ogromnym fanem serii Resident Evil. Chyba jedynie przygody Snake'a darzę równie wielkim sentymentem. Oczywiście wiele innych gier zapadło głęboko w mojej pamięci i można by to przyrównać do studni nie mającej dna, bowiem o każdej grze, którą ukończyłem mógłbym powiedzieć wiele. Co mi się podoba i również to co nie przypadło do mojego gustu. I bez ogródek z ręką na sercu i bez żadnego wstydu zapytany o moją ulubioną grę, jednym głosem zawsze odpowiem - Resident Evil 4. I chyba specjalnie nie muszę się afiszować z faktem, że piątej części serii wypatruję z ogromnym utęsknieniem. Korzystając z okazji, że w ostatnim czasie producenci wypuścili nieco informacji na światło dzienne, zabieram się za pisanie tej zapowiedzi. Zapowiedzi Resident Evil 5. Więc do dzieła!

Cały mechanizm rozgrywki został zapożyczony z Resident Evil 4, co moim zdaniem jest świetnym pomysłem. W końcu głupotą byłoby porzucanie sprawdzonych pomysłów po wydaniu tylko jednej gry. Dla maruderów którzy kręcą nosem na brak absolutnie nowego podejścia do tematu, polecam inne, nowe produkcie wydawane obecnie na konsolach. To w końcu jest kontynuacja, a po kontynuacjach z reguły człowiek oczekuje ujrzeć sprawdzone patenty. Powiem nawet więcej - bardzo pogniewałbym się na Capcom, gdyby do nowego Residenta wpakowali całkiem inny typ rozgrywki. Wielki przewrót w serii nastąpił przy okazji wydania czwartej części, a teraz w niczym on nie jest potrzebny, bo gra i tak będzie wielkim hitem. Oczywiście wprowadzone zostaną nowe wykończenia typu mocny cios z pięści, który to był widoczny na ostatniej prezentacji. Można też było dojrzeć się, że postać naszego herosa sprawnie wykonuje uniki i jak domniemam wszystkie te czynności ściśle będą powiązane z genialnym systemem QTE. Ale pojawią się też całkiem nowe patenty, które mogą wywierać wielki wpływ na gameplay. Chodzi tu o zastosowaną zabawę z zaawansowanym systemem światłocieni. Nasza postać po wejściu do ciemnego pomieszczenia z jasnego placu, zostanie oślepiona i wtedy będzie trzeba odczekać aż wzrok sam się dostosuje. Oczywiście przy wyjściu z ciemności na słońce również zostaniemy chwilowo oślepieni i właśnie w takich momentach najczęściej ma nas atakować przeciwnik. Ważną rolę ma odgrywać również wysoka temperatura. Gracz będzie musiał zadbać o to, aby sterowana przez niego postać nie nabawiła się odwodnienia. W tym celu należy regularnie pić wodę, a gdy się do tego nie dostosujemy będziemy zaobserwować wszelakiego rodzaju halucynacje jak i spadający pasek ze zdrowiem naszego bohatera. Zmianie ma ulec także sterowanie i teraz będzie ono wzorowane na Gears of War. Producent coś wspominał o możliwości oddawania strzału w locie, co mnie osobiście się nie podoba. W końcu powinny zostać zachowane jakieś tradycje serii. Ale za to na pewno na plus wypada zmiana broni, bo można tego dokonać nie wchodząc do inwentarza znajdującego się w grze. Można będzie tego dokonać nie przerywając akcji. Ważnym i nowym patentem jest dobijanie leżących przeciwników, nie będzie trzeba ich teraz ciachać nożykiem. Wystarczy tylko wcisnąć odpowiedni przycisk na padzie i gotowe. Na sam koniec tego akapitu zastawiłem sobie absolutną rewelację. Może już nie jest ona tak innowacyjna bo w serii już raz została zastosowana, ale na pewno nie w taki sposób. A mianowicie chodzi mi o tryb cooperation, który znajdzie się w głównej fabule gry. Mówiąc prościej ? Resident Evil 5 będzie można ukończyć wspólnie ze swoim kumplem. Jakieś ale? Tak, jest jeden mankament który nieco mnie trapi, bowiem tryb cooperation będzie dostępny tylko przy grze on-line. Można więc zapomnieć o wspólnej zabawie z kumplem przy jednej konsoli, a wielka szkoda. Partnerką Chrisa w akcji ma być Sheva Alomar, która również jest agentką organizacji B.S.A.A., a dzięki której to będzie możliwy tryb kooperacji. Gracz bez dostępu do neta, też na pewno nie ma co marudzić, bo sztuczna inteligencja tej laseczki ma stać na bardzo wysokim poziomie i nie raz może uratować nam życie.


następna strona


W Resident Evil 5 głównymi bohaterami spektaklu są Chris Redfield i Sheva Alomar. Chrisa chyba już każdy zna, czego na pewno nie można powiedzieć o pięknej Sheve. Jest to ciemnoskóra dziewczyna z afrykańskim rodowodem. Jak wcześniej wspomniałem jest agentką organizacji B.S.A.A. i wraz z Chrisem została wysłana do afrykańskiej wioski, by zbadać całą sytuację. Prawdę powiedziawszy o fabule gry na razie bardzo mało jest wiadomo. Autorzy starają się ją ukrywać do samego końca zdradzając tylko mało istotne szczegóły i mam nadzieje, że nie jest to powodowane faktem, że fabuła w Resident Evil 5 jest równie słaba co w Resident Evil 4 ale dlatego, że tym razem mają zamiar bardzo pozytywnie zaskoczyć gracza. W pewnym wywiadzie padło mniej więcej takie zdanie; ?Resident Evil 5 będzie tytułem w którym pierwsza połowa gry będzie skupiać się na strzelaniu i walce, a druga połowa ma wrócić do korzeni i być mroczna na tyle aby gracz poczuł, że ma styczność z prawdziwym horrorem?. Trzymamy za słowo.

Zdecydowanie w obecnym stadium pracy najbardziej na plus wypada grafika. Tekstury są dokładne i perfekcyjnie wykonane, efekty ognia i wybuchów są istnym mistrzostwem świata. Wygląda to niemal fotorealistycznie, ale akurat tego można było się spodziewać jeśli miało się wcześniej styczność z Resident Evil 4. Świetnie wypadają modele głównych bohaterów i samych przeciwników, choć na tych ostatnich tekstury z bardzo bliska są jakoś dziwnie chropowate i nienaturalne, ale może jeszcze zostanie to poprawione do premiery. Lokacje są wypełnione masą detali i wszelakich szczegółów, a co cieszy - środowisko stało się nieco [dobre słowo- nieco? - kor.] bardziej podatne na zniszczenia i będzie można to i owo zdemolować. Ale nie oczekiwałbym jakichś specjalnych cudów w tym aspekcie. Genialnie wypada też cieniowanie jak i efekty świetlne. Resident Evil 5 zapowiada się na najładniejszą grę konsolową na rynku, jednak trafiają się również dość istotne rysy na tle tak pięknego wizerunku. Głównie chodzi mi o animacje nacierających na gracza przeciwników, wyglądają oni identycznie niczym ganados z Resident Evil 4. Niby ta animacja nie jest zła, ale jakim cudem ludzie mieszkający tysiące kilometrów od siebie posiadają identyczne zachowania? Innym znowu razem leżący na ziemi przedstawiciel rasy czarnej dostał kulkę, po czym odskoczył jakieś 5 metrów od miejsca w którym wypoczywał. Wyglądało to mocno nienaturalnie. Trafiają się też sytuacje gdzie obiekt, dajmy na to pistolet trzymany przez naszego bohatera, wchodzi w ścianę niczym nóż w masło. Odrazy nasuwają się dwa wnioski, albo te ściany są lepione z gliny i piasku, albo jest to błąd, który powinien zostać poprawiony przed wydaniem gry [biorąc pod uwagę miejsce akcji? stawiam na glinę ?kor.].

Naszymi przeciwnikami będą ludzie o ciemnej jak i jasnej karnacji. Zarówno mężczyźni jak i kobiety, więc nikt nie powinien się czepiać o brak równouprawnienia [bo każdy ma prawo do otrzymania kulki? między oczy-kor.], bądź jakieś rasistowskie podteksty. Samo obsadzenie w rolach głównych białego mężczyzny i czarnoskórej kobiety idealnie to obrazuje. W ekwipunku naszych przeciwników poza obowiązkowymi kosami i kuszami, pojawiły się nowe zabawki : łopaty i maczety z ponabijanymi gwoździami, jak i rurki z jakiejś hydraulicznej instalacji. Wróci też milusi pan z piłą mechaniczną, którego to piła teraz wydaje się jeszcze dłuższa, no i nabyła zdolności przecinania metalu. Nie można też zapomnieć o otyłym przystojniaku który ściga nas z jakimś wielkim toporem. Niszczy wszystko w koło aż miło. Podoba mi się też, że teraz w jednym momencie nie atakuje nas tylko jeden rodzaj przeciwników. Teraz możemy jednocześnie walczyć z wieśniakami jak i z ich pupilkami, pokroju piesków i jakiś dziwnych latających maszkar. Spodobał mi się też atak krokodyla w jednym z trailerów. Pojawi się też na pewno wiele innych maszkar, ale o tym za pewne przekonamy się w dniu premiery kupując grę. Pewniakiem wróci coś na kształt El Giganta z Resident Evil 4.


poprzednia stronanastępna strona


Resident Evil 5 zapowiada się wyśmienicie i ma zapewnić nam około 20 godzin rozgrywki, wypełnionych akcją i walką o życie. Oczywiście są wady, ale są one na tyle mało istotne, że nawet gdyby nie zostały wyeliminowane, to i tak Resident Evil 5 zarządzi. Na ten hit pozostało nam poczekać do marca przyszłego roku. Ja osobiście już zaczynam odkładać kasę i pewniakiem zamówię grę pre-orderem. Capcom znowu dostarczy nam grę, którą będziemy zagrywać się latami. A wspomniałem, że powróci tryb najemników?

poprzednia strona

Autor:

Mantis


 

||
Video 1631
||

Official Trailer 3

||
Video 982
||

2009 Trailer


Po obejrzeniu tego filmiku chyba już nikt nie przejdzie koło tej gry obojętnie!...
||
Video 966
||

TGS 08: Extended Alternate Trailer Direct-Feed


To nie wirusowa kampania, ta gra to nie ucieczka od serii Resident Evil tak jak to było w czwartej części. Przekonacie się oglądając film do końca. Jest nawet sam Wesker!...
||
Video 965
||

Viral Campaign Episode 2: Date


Drugi filmik z wirusowej kampanii marketingowej Capcomu (Viral Campaign) która ma za zadanie zainteresować grą osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z serią lub omijały ją szerokim łukiem. Filmik nie jest renderem, a został nakręcony na "żywo", czyli na pierwszy rzut oka ...
||
Video 964
||

Viral Campaign Episode 1: Ceremony


Pierwszy filmik z wirusowej kampanii marketingowej Capcomu (Viral Campaign) która ma za zadanie zainteresować grą osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z serią lub omijały ją szerokim łukiem. Filmik nie jest renderem, a został nakręcony na "żywo", czyli na pierwszy rzut o...
||
Video 924
||

TGS 08: Alternate Trailer (Cam)

||
Video 923
||

TGS 2008: Trailer

||
Video 922
||

GC 2008: Leipzig Convention Trailer

||
Video 921
||

E3 2008: Alternate Trailer

||
Video 920
||

E3 2008: Trailer

||
Video 813
||

Captivate 08 Trailer

||
Video 812
||

E3 2007 Extended Trailer




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza