frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2007-06-12, autor: Mantis, dotyczy: WII

Zapowiedź Resident Evil Umbrella Chronicles


Resident Evil to zaledwie dwa słowa, osobno nie wzbudzają żadnych emocji,
||
Resident Evil Umbrella Chronicles
||
ale w połączeni stanowią markę nie do przebicia. Nie wiele gier jest tak popularne i znane jak seria od żółto-niebieskich. Dla Capcomu jest to kura znosząca złote jajka, a dla wielu graczy tytuł objęty kultem. W sumie to nic w tym dziwnego bo każda część Residenta jest grą co najmniej bardzo dobrą. I jak tu się nie cieszyć kiedy najnowsza część wyjdzie na Wii i tylko na Wii?

Pierwsze informacje o nowym Residencie przyjąłem z ogromnym zadowoleniem i nie ukrywam, że bardzo byłem napalony na ten tytuł. Umbrella Chronicles miał być jednym wielkim podsumowaniem dotychczasowych wydarzeń skupiających się wokół miasta bobrów. Resident Evil 1, 2, 3 i 4, oraz Code Veronica i Zero. Wszystkie te część miały zostać w cudowny sposób połączone i dopasowane do game-playu z czwartego Residenta, oraz do świetnej perspektywy za pleców bohatera. Miały, ale jednak tak się nie stanie. Capcom doszło do wniosku, że taki Resident mógł by być za trudny dla posiadaczy Wii. I trzeba przyznać im racje! Przecież osoba mająca osiemnaście lat na pewno by sobie nie poradziła z trudną grą. No ludzie to jest żałosne! Takiej bzdury to ja dawno nie słyszałem. Wybaczcie, ale bardzo mnie to zezłościło. Według Capcomu Wii jest kierowane do dzieci i młodzieży. No spoko, skoro tak sądzą to ich sprawa, ale czy czasem nie chodzi o to, że zrobienie Residenta w takiej formie jaką pierwotnie zakładali okazała się być za drogą? W końcu zrobienie strzelanki na szynach będzie o wiele tańsze, niż pełnoprawnej gry ze swobodą ruchu. Według mnie to właśnie o to chodzi i Capcom nie wmówi mi, że było inaczej.

Złość w drugim akapicie była głównie konsekwencją wielkiego rozczarowania. Sprawiło to nawet, że przez jakiś czas skreśliłem Umbrella Chronicles z listy obowiązkowych zakupów na Wii , ale i w końcu owy stan rozczarowania ustąpił i w końcu ze spokojem mogłem dokładniej przyjrzeć się obliczu nowej części. I co tu dużo mówić. Zapowiada się bardzo dobra gra, a akapit z cyferką 2 był tym ostatnim w którym ponarzekałem bo w dalszej części tekstu będzie już tylko samo chwalenie.

Jak wspomniałem wcześniej Resident Evil Umbrella Chronicles to strzelanka na szynach przez co postacią bohatera nie będziemy mogli dowolnie, według własnego uznania manipulować, a jedynie podążać według naznaczonej z góry ścieżki. Co dziwi i zarazem cieszy jest to, że Capcom obiecało kilka różnych zakończeń. Z tego też można wnioskować, że jednak nowy RE nie będzie liniowy do bólu. W Umbrella Chronicles pewniakiem odwiedzimy lokacje z pierwszego Residenta jak i lokacje z części Zero. Owa pewność jest silnie motywowana faktem, że już na światło dzienne wyszły zdjęcia i filmiki na których można było rozpoznać wyżej wymienione miejscówki. Capcom również wspomniało o umieszczeniu w grze wielu nowych lokacji, jak i tych z trzeciego RE. Do końca jeszcze nie wiadomo co z Resident Evil 2, Resident Evil Code Veronica i Resident Evil 4, ale będąc szczerym to jednak wątpię aby Capcom chciało ruszyć te części. Do Umbrella Chronicles wrócą starzy dobrzy znajomi Jill Valentine i Chris Redfield, oraz Rebecca Chambers i Billy Coen. Innych postaci jeszcze nie potwierdzono.

O muzyce nadal nic nie wiadomo, ale zdaje mi się, że powrócą stare kawałki w nieco odmłodzonej wersji. Fajnie za to oddano odgłosy wydawane przez bronie których będziemy używać, ale do tego elementu w żadnym RE nie można było mieć zastrzeżeń. A teraz to co zrobiło na mnie największe wrażenie, a mianowicie wykonanie. Grafika w Umbrella Chronicles wygląda obłędnie. Dawne tła teraz są w pełni trójwymiarowe i co najlepsze, nic na tym zabiegu nie straciły i nadal powalają jakością tekstur i ilością detali. Wygląda to tak samo świetnie jak w REmaku i RE Zero. Dzięki przeniesieniu lokacji w pełne 3d będzie można niszczyć niemal wszystko, przedmioty pokroju posągów, waz, obrazków wiszących na ścianie i wiele, wiele innych. Na dobre wyleciały też animacje otwieranych drzwi, pojawiające się miedzy przejściem z jednego pokoju do drugiego. Teraz drzwi nie stanowią żadnego problemu bo i one przestają być kuloodporne i w naturalny sposób pod naporem pocisków zamieniają się w drzazgi. Wracając do grafiki nie można zapomnieć o napisaniu kilku słów o wykonaniu postaci. Wyglądają one identycznie jak w REmaku, no może troszkę lepiej, ale tu żadnego skoku nie ma i na pewno nie będzie. To samo zombie i reszta natrętów. Według zasady "nieco lepiej, ale bez rewelacji". Ogólnie grafika w Resident Evil Umbrella Chronicles będzie wielki plusem tej produkcji.


następna strona


Kamera w grze nie będzie ukazywać sterowanej postaci, a nawet broni trzymanej w jego ręku. Mamy widok z oczu, a przy wykorzystaniu Wii-mota będziemy mogli się rozglądać i namierzać przeciwników. A propos naszych pupilków. W Umbrella Chronicles już nie są tacy powolni i nieraz nawet będą potrafić podbiec do naszej postaci.

Kolejną konsekwencją zmiany oglądanej perspektywy jest fakt, że w chwili obecnej będzie można trafić zombie w każdą część jego ciała co oczywiście objawi się odpowiednią animacją maszkary np. trafione zombie w nogę padnie na ziemię, a trafiając w pierś jedynie odchyli się delikatnie do tyłu, ale zaraz ruszy dalej na naszą postać. To były tylko przykłady, ale należy pamiętać, że tych animacji jest o wiele więcej.

Resident Evil Umbrella Chronicles ma wyjaśnić wiele niezrozumiałych dotąd spraw i wątków. Osobiście mam wielką nadzieje, że tak się stanie, a kto wie może dzięki Umbrella Chronicles całkiem inaczej spojrzymy na korporację Umbrella. Tylko aby Capcom nie skopało fabuły bo u nich to wszystko jest możliwe.

Od 15 do 20 godzin, tyle właśnie ma zająć przejście nowego Residenta i w sumie nie jest to zły wynik. Spory kawałek posiedzi się przy RE:UC i nie wątpię, że będzie to bardzo miło spędzony czas. Mnie jednak nadal gryzie, że Capcom zmieniło dawną koncepcie. To co zrobili z nami, graczami można przyrównać do wylania zimnego kubła wody na głowę. Ich późniejsze działania jednak na nowo rozgrzały we mnie zainteresowanie nowym Residentem i dobrze bo to bardzo dobra gra.

poprzednia strona

Autor:

Mantis


 

||
Video 896
||

Japanese TV Spots

||
Video 895
||

E3 2007 Wii Zapper Trailer

||
Video 894
||

Take Down Trailer

||
Video 893
||

Enemies Trailer

||
Video 892
||

TGS 07 Japanese Trailer

||
Video 891
||

E3 2007 Trailer




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza