frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2007-06-09, autor: Mantis, dotyczy: WII

Zapowiedź Tomb Raider: Anniversary


Pierwsza część Tomb Raidera miała ogromny wpływ na
||
Tomb Raider
||
rozwój mojej osoby jako gracza. Z tym kultowym tytułem wiąże się wiele dobrych wspomnień i jeszcze więcej nie przespanych nocek. Jako, że nie miałem karty pamięci do psx-a to i przejście owego dzieła było czymś bardzo trudnym. Nieraz z mojego czoła ściekały strugi zimnego potu po tym jak pod sam koniec levelu moim oczom ukazał się napis Game Over po źle wymierzonym skoku. Co było tego konsekwencją? Cały etap w plecy moi drodzy! Głupi ze mnie człowiek był i uparcie nie kupowałem memorki, ale pochwalić się musze, że Tomb Raidera ukończyłem z wielką dumą i zadowoleniem z samego siebie. Teraz już nie jestem tak zdolny do poświęceń i raczej staram się przejść grę po łebkach bez większych problemów, a jeśli takie napotkam to po prostu odkładam tytuł na jakiś czas i nie raz bywa, że wracam do niego dopiero po upłynięciu wielu miesięcy, a i czasem nawet nigdy. Starość nie radość, a może jednak jest to bardziej zależne od faktu, że najnowsze gry nie są już tak grywane i nie wciągają w takim stopniu jak dawniej. W tym tekście odpowiedzi na ten problem nie poznamy w sposób bezpośredni, ale jeśli ktoś dokładnie wczyta się w moją zapowiedz to i bez trudu powinien odkryć tą jakże nurtującą prawdę.

Tomb Raider Anniversary w niedalekiej przyszłości zawita na Wii, co samo w sobie jest bardzo dobrą wiadomością i nie ma co ukrywać zadowolenia, bo szykuje się ogromny hit. Anniversary jest remakiem pierwszej i w moim odczuciu najlepszej części tej kultowej i nieco zapomnianej już sagi, a wielka szkoda bo niegdyś Tomb Raider był bardzo znaczącym tasiemcem dla przemysłu "growego". W sumie wiele wspaniałych gier z ery 32 bitowych konsol nie doczekało się kontynuacji i to bardzo mnie boli, ale cóż na to począć. Dlatego z wielkim aplauzem i entuzjazmem przyjąłem wiadomość o odświeżeniu Tomb Raidera. De facto poza pięcioma podstawowymi częściami na PSX-a ukazały się jeszcze dwa epizody na PS2 i pozostałe systemy ówcześnie rządzące na rynku, ale i tu fani zaliczyli nie małą niespodziankę w negatywnym tego słowa znaczeniu. De facto Legend obronił honor serii, ale nie przywrócił jej dawnego blasku, a zabrakło bardzo niewiele. Po prostu nie posiadał tego genialnego klimatu którymi charakteryzowały się poprzednie przygody Lary na szaraku. To wszystko jest już historią i nie ma co się rozpisywać. Lepiej przejdźmy do właściwego tekstu, którym jest zapowiedz Tomb Raidera na Wii. No to wstęp mamy za sobą.

W pierwowzorze bardzo podobała mi się muzyka, a zwłaszcza jej ciągły brak. To budowało poczucie prawdziwego uczestniczenia w odkrywaniu czegoś nieznanego dla ludzkości. Tylko ty i setki sekretów do odkrycia, no i ponętna pani archeolog. Gdy już jakiś utwór muzyczny pojawił się w tle w ten czas mogłeś być pewien jednego. Niebezpieczeństwo czyha. Wracając do tematów muzy należy przypomnieć, że ich nikła ilość przełożyła się na wysoką jakość. Aż miło jest posłuchać dźwięków orkiestry, orkiestry z prawdziwego zdarzenia. Nie jakieś nachalne techno, czy śmieszne brzdąknięcia na gitarze, a prawdziwa piękna muzyka. W Anniversary ten element ma być jeszcze bardziej usprawniony, ale żeby czasem twórcy nie przesadzili z tymi modernizacjami. Za to słabo, a wręcz fatalnie wypadały odgłosy wydawane przez spotkane zwierzęta. Wilki charczały niczym silnik u zdezelowanego malucha, mimo tego i tak potrafiły wystraszyć. To ma ulec na szczęście poprawie przez co w remaku owych dźwięków nie uświadczymy.

Grafika w dniu premiery zachwyciła każdego. Pełne 3d robiło swoje. Ogrom lokacji i ilość detali powalała na glebę. Teraz Tomb Raider jest straszliwie paskudny i nie mam zamiaru ten fakt ukrywać. Anniversary w tym elemencie będzie najbardziej odbiegać od pierwowzoru. I dobrze, że tak się stanie. Usprawniony silnik z Legend potrafi robić wrażenie. Dzięki temu, że gra nie powstaje na X360, developer mógł skupić się na optymalizacji kodu pod starsze systemy takie jak PS2. Dlatego Anniversary wyciska niemal wszystko z czarnulki. Mamy tu płynne sześćdziesiąt klatek na sekundę i bardzo dobrej jakości tekstury i niczym w pierwowzorze ogromne, a nawet jeszcze większe lokacje. Postać Lary zyskała bardzo dużo poligonów i teraz wygląda rewelacyjnie. To samo i przeciwnicy. Wszystko wyładniało i nabrało nowego uroku, ale to odnosi się do wersji na Ps2. Jak ma się do tego Wii? Tego jeszcze nie wiadomo i ja raczej nie będę starał się prorokować większego skoku jakościowego. Nawet nie będę oryginalny jeśli napisze, że TM:A na Wii będzie wyglądał identycznie niczym odpowiednik na system Sony. W pewnym sensie to cieszy, ale i niestety martwi. Martwi bo w końcu Wii jest sporo mocniejsze od PS2, a tu tej różnicy nie ujrzymy, ale i cieszy bo w końcu Tomb Raider na PS2 jest naprawdę bardzo ładną grą.


następna strona


Twórcy obiecali przenieść do Anniversary wszystkie dostępne ruchy z Legenda, a i nawet stworzyć na potrzeby gry kilka nowych animacji. Ku naszej uciesze słowo dotrzymali. Dzięki temu stary Tomb Raider stał się prostszy, ale i bardziej efektowny i dostępny dla szerszego grona. Czy to dobrze, czy źle? Nie mnie oceniać. Ja jednak zaliczam to na duży plus. Konsekwencją tego działania jest również spore przebudowanie etapów. Oczywiście wszystkie stare lokacje zostały w grze, ale teraz są nieco przemodelowane i odświeżone. Fabuła jaka była taka i jest i od ponad 10 lat nic się nie zmieniła. Starzy wyjadacze nie znajdą tu żadnych nowych wątków, a zagorzali fani pierwowzoru nie zostaną urażeni przez niszczenie starego ładu w historii.

Kamera w pierwszym Tomb Raiderze była tym elementem który wzniósł ten tytuł na wyżyny, ale i sprawił, że seria miała wielu wrogów. Niby owa perspektywa wprowadziła pełne 3d, ale i bardzo utrudniała rozgrywkę przez fatalne ustawianie się za postacią Lary. Mówiąc prościej pokazywała przeważnie to co nie należy i często trzeba było korygować kamerę. W Anniversary jest już o wiele lepiej, ale i tu nie jest idealnie. W sumie jest to ciągły problem wszystkich platformówek i gier w realiach 3d.

Pora na akapit o sterowaniu. Co jest wiadome? W zasadzie to nic. Eidos nie podzieliło się z nami żadnymi konkretami i absolutnie niczym na temat czego można by było prowadzić spekulacje. Więc i ja nic nie napisze. Pozostaje nam tylko czekać na nowe informacje.

Tomb Raider Anniversary na Wii zapowiada się na prawdziwą perełkę i obowiązkowy zakup. Powrót serii w wielkim stylu jest wielce prawdopodobny i chyba nie chcesz go przegapić. Wersja na PS2 i PC jest już na rynku od paru dni. Premiera na Wii nie jest jeszcze do końca znana, ale mogę sobie dać rękę uciąć, że nastąpi dopiero po zbliżającym się coraz większymi kroczkami E3. Na owej imprezie zapewne zobaczymy TB:A na Wii w grywanej postaci. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć o sterowaniu, ale ja i tak już ślepo polecam zakup odświeżonych przygód pani Lary.

poprzednia strona

Autor:

Mantis


 

||
Video 890
||

Wii Exclusive Features: Active Combat

||
Video 889
||

Wii Exclusive Features: Puzzles 2

||
Video 888
||

Wii Exclusive Features: Puzzles 1

||
Video 887
||

Wii Exclusive Features: Adrenaline Dodge

||
Video 886
||

Wii Exclusive Features: Trowel

||
Video 885
||

Wii Exclusive Features: Grapple

||
Video 884
||

Wii Exclusive Features: Flashlight




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza