frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2012-02-08, autor: Night_Wolf, dotyczy: PC

[Zapowiedź] Diablo III


Kiedy w czerwcu 2008 roku na Blizzard Worldwide Invitational w Paryżu
||
Diablo III
||
oficjalnie zapowiedziano Diablo III nikt chyba nie przypuszczał, że na grę przyjdzie nam czekać tak długo. Czas jednak upływa bardzo szybko i jesteśmy już teraz na kilka tygodni (miesięcy?) przed jej premierą. Warto zatem zebrać najważniejsze informacje.

Fabularne uzupełnienie (spoilery)

Od czasu zniszczenia Kamienia Świata w końcówce Diablo II: Lord of Destruction minęło 20 lat. Świat Sanktuarium przygotowany był na inwazję, która nigdy nie nastąpiła. Skłoniło to Deckarda Caina do poszukiwania odpowiedzi na jedno zasadnicze pytanie – dlaczego? Trzecia część gry ma zakończyć historię rozpoczętą w pierwszym Diablo i skupiać się w dużym stopniu na Archaniele Tyraelu, a także dwóch ocalałych Mniejszych Wcieleniach Zła – Azmodanie i Belialu oraz artefakcie znanym pod nazwą Czarny Kamień Dusz. Zadana rękami gracza śmierć Pana Terroru w Diablo II nie przeszkodzi najmłodszemu z braci w ponownym pojawieniu się w grze. Co ciekawe potwierdzona została informacja, że Diablo III nie będzie ostatnią grą z serii, można więc oczekiwać innych wątków i rozwoju fabuły w przyszłości.

Pięcioro sprawiedliwych

Rozpoczynając przygodę z grą staniemy przed wyborem jednej z pięciu dostępnych klas postaci oraz jej płci. Witch Doctor to bez wątpienia spadkobierca nekromanty z Diablo II. Jego głównymi umiejętnościami są zdolności przywołujące oraz w większości ataki oddziałujące na wrogów na przestrzeni czasu, takie jak trucizna. Inną opcją bohatera będzie Barbarian – przypominający koncepcją postać, z którą mieliśmy do czynienia w poprzedniej odsłonie Diablo, jednak z przebudowanym zestawem umiejętności. Wizard (podobny w prowadzeniu do Czarodziejki z Diablo II) będzie miał za zadanie rzucać ofensywne zaklęcia ze skutecznością jak nikt inny w stawce. Swoistą nowością dla marki będzie klasa mnicha (Monk) – postać hybrydowa, łącząca niektóre ze zdolności Paladyna oraz Zabójczyni, walcząca wręcz i używająca przeróżnych sztuk walki. Ostatnią możliwością wyboru będzie Demon Hunter (czerpiąca/y garściami z Amazonki i Zabójczyni) – efektowna i efektywna na dalekie dystanse postać potrafiąca ustawiać również pułapki. W grze nie uświadczymy dobrze znanej z poprzedniczek standardowej many dla wszystkich postaci. Każda z klas będzie korzystała z innych źródeł mocy potrzebnych do używania swoich umiejętności. I tak: Barbarian używa Fury, która jest regenerowana poprzez zadawanie obrażeń przeciwnikom; Wizard używa podobnej do many Arcane Power, ponoć bardzo szybko regenerującej swoje zasoby; Spirit jest źródłem zdolności Monka i generuje się poprzez zmianę ataków i kombosów w trakcie walki; Witch Doctor używa starej Many, odnawiającej się samoczynnie lub przez użycie umiejętności; Demon Hunter jest najciekawszą pod tym względem postacią, ponieważ korzystać będzie z dwóch różnych źródeł – szybko regenerującego się Hatred do ataków standardowych oraz Discipline zużywanego podczas rozstawiania pułapek i wykorzystywania zdolności defensywnych.

Sanktuarium pełną gębą

W Diablo III razem z naszym wirtualnym bohaterem ponownie zwiedzimy szeroką gamę lokacji w Sanktuarium. Trend towarzyszący poprzednim częściom zdaje się być utrzymany – w pierwszym Diablo odwiedzaliśmy tylko jedno miasto, w Diablo II udostępniono graczom pięć odmiennych lokacji (lecz nadal z jednym głównym miastem w każdej z nich), natomiast w Diablo III do dyspozycji użytkowników ma zostać oddana praktycznie całość Sanktuarium. Najważniejsze z miejsc, które najprawdopodobniej przyjdzie nam odwiedzić to kultowa metropolia serii, znana w Diablo III pod nazwą Nowe Tristram, a także Caldeum oraz Ureh. Nie zabraknie również miejsca, w którym spodziewano się początku inwazji demonów, czyli Krateru Arreat. Spekuluje się też o tym, że przygoda może poprowadzić bohatera gracza do Xiansai – domu żeńskiej odmiany Wizarda.

Zmiany, zmiany, zmiany…

O ile fani serii odnajdą się w modelu rozgrywki bez większego problemu (Diablo III nadal będzie grą wymagającą sprawnych palców na myszce i oferującą tony wyposażenia), o tyle Blizzard szykuje kilka mniejszych i większych zmian oraz usprawnień. Przyjrzyjmy się tym ważniejszym po kolei.

System zadań został przebudowany – oprócz głównych questów fabularnych na swojej drodze spotkamy również wyzwania specyficzne dla danej postaci oraz losowe przygody (mini zadania generowane losowo na mapach lub w lochach).
Gra korzysta z silnika fizycznego Havok, pozwalającego graczom na niszczenie środowiska. Destrukcja otoczenia będzie czasami pomocna w likwidowaniu kolejnych zastępów wrogów czy to używając umiejętności postaci, czy po prostu klikając na „podejrzanym” obszarze. Niektóre tego typu tereny zniszczą się samoczynnie po zbliżeniu do nich przez gracza. Większość takich wydarzeń nie wpłynie jednak na punkty zdrowia naszego bohatera.


następna strona


Miksturki życia i many stracą na znaczeniu. Będą występowały, ale bardziej opłacalne będzie korzystanie ze specjalnych kul regenerujących, wypadających po zabiciu potworów.

Przez zakamarki Sanktuarium przedzierać się można będzie ponownie zarówno samemu jak i razem z zespołem. Co bardzo ważne w tym drugim przypadku, wyposażenie z przeciwników wypada dla indywidualnych graczy. Oznacza to, że jedna postać nie widzi tego co inna. Ma to na celu przede wszystkim zapobiec złodziejstwu i zachęcić graczy do handlowania pomiędzy sobą w grupie.

W Diablo III pojawi się osobny tryb PvP nazwany „Battle Arenas”, podobny choćby do Aren znanych w World of Warcraft. Postanowiono wydzielić walki pomiędzy graczami z głównej gry, po to aby można się było skupić zarówno na jednym, jak i drugim rodzaju rozgrywki bez potrzeby przebudowywania doświadczenia płynącego z gry fabularnej.

Powrócą kamienie runiczne. Ich przeznaczeniem będzie ulepszanie umiejętności prowadzonej przez gracza postaci. Każda z run w zależności od typu (Crimson, Indigo, Obsidian, Golden i Alabaster) i poziomu będzie w inny sposób wpływała na statystyki oraz charakterystykę zdolności bazowej.

Na swojej drodze spotkamy szczególnych NPCów – rzemieślników. Będą oni mogli sprzedawać, tworzyć i ulepszać elementy wyposażenia. Z usług dwóch z nich, kowala i jubilera, skorzystać będzie można po wykonaniu specjalnych zadań (z trzeciego, mistyka, na ten moment zrezygnowano). Rzemieślnicy wykonają różne wartościowe części ekwipunku używając materiałów wcześniej uzyskanych przez gracza, np. poprzez odzysk z niepotrzebnych zebranych przedmiotów. System craftingu został zaprojektowany w ten sposób, by rzemieślnicy wraz z upływem czasu zdobywali coraz więcej umiejętności.

W Diablo III postaci gracza będzie mógł partnerować jeden z trzech zróżnicowanych towarzyszy: templariusz, łotr lub czarodziejka. W miarę kolejnych walk u boku naszej postaci, będą oni zdobywali nowe umiejętności i wyposażenie. Pierwotnie towarzysze mieli być przydatni tylko na najłatwiejszym poziomie trudności (dostępne będą cztery: Normal, Koszmar, Piekło i Inferno), na Blizzconie 2011 ogłoszono jednak, że powinni się pojawić również na wyższych poziomach.

Trzecia część serii przyniesie użytkownikom możliwość korzystania z dwóch rodzajów domów aukcyjnych. W pierwszym wydawać będzie można jedynie dostępne w grze złoto, w drugim natomiast zaistnieje możliwość na sprzedaż oraz kupno wirtualnych przedmiotów za realne pieniądze. Jak zaznaczył Blizzard, prawie wszystko, co wypadnie z przeciwników, będzie można wymieniać przez graczy bezpośrednio lub z użyciem domu aukcyjnego. Oprócz przedmiotów powiązanych z fabułą, w grze pojawi się znikoma liczba ekwipunku nienadającego się do handlu.

When it’s done

Złośliwi twierdzą, że beta Diablo III (rozpoczęta jesienią zeszłego roku) była niepotrzebna, bowiem gracze zawsze znajdą coś, co twórcy będą chcieli przed wypuszczeniem gry na rynek poprawić, oczekiwanie na ten moment tym samym wydłużając. Polityka Blizzarda zakłada jednak od bardzo dawna dopracowanie każdego swojego tytułu pod jak największą ilością aspektów przed premierą. Nie inaczej jest w przypadku kontynuacji Diablo. Gra jest cały czas zmieniana, ostatnio usunięto np. zwoje identyfikacji, a system run i umiejętności jest nadal balansowany. Miejmy jednak nadzieję, że to już ostateczne szlify i że 15. rocznica serii przyniesie nam grę, na jaką czekają fani, czyli godnego następcę poprzednich części. A wiele właśnie na to wskazuje. Póki nie poznamy nowych szczegółów, obowiązuje data premiery wyrażona jako „początek 2012 roku”…

poprzednia strona

Autor:

Night_Wolf


 

||
Video 1860
||

Kripp & Krippi vs Diablo - Inferno Hardcore World First (Barb PoV)

||
Video 1822
||

Wrath


Na długo przed powstaniem Sanktuarium, Odwieczny konflikt między aniołami i demonami szalał na za niewypowiedziane tysiącleci. Blizzard Entertainment nawiązał współpracę z renomowanymi reżysera Petera Chung i cenione studio animacji Titmouse do stworzenia tej wyjątkowej wizji pod...
||
Video 1744
||

VGA 2011: Diablo 3 Exclusive Intro Cinematic

||
Video 1703
||

Black Soulstone Cinematic

||
Video 814
||

Gameplay z Diablo III


Pierwszy gameplay z Diablo III zaprezentowany na Blizzard Worldwide Invitational 2008 w Paryżu....



Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza