frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2010-08-30, autor: Gigsav, dotyczy: PC XBOX 360 PS3

Zapowiedź RAGE


Id Software. Z czym kojarzy Wam się ta marka? Z nieustannymi
||
Rage
||
rywalizacjami internetowymi w Quake’u? Dobrze. Z adrenaliną rosnącą co chwila podczas przechadzania się korytarzami w mrocznym i krwawym Doomie? Dobrze. Z grą akcji w klimatach post-apo, która ma być mieszaniną kilku gatunków? Eee... nie...
OK, to teraz Bethesda. Pierwsza myśl – nieudana kontynuacja kultowego Fallouta. Dobrze.
I w tym momencie zdradzę Wam, dlaczego postawiłem te dwie spółki obok siebie. Ano id Software jest producentem, a Bethesda wydawcą zupełnie nowej przygody. Przygody, która od małych zwiastunów po pokazy na targach zyskuje sobie coraz większe grono fanów i staje się coraz bardziej oczekiwaną grą, o dziwo, przyszłego roku. Przygody, która umieszczona zostanie w post-apokaliptycznym świecie rodem z Mad Maxa i połączy kilka gatunków, a przy tym wszystkim – będzie świetnie wyglądać. Przygody, którą i ja się zainteresowałem. Przygody, noszącej dumny tytuł – RAGE.

Id Software nie zaprzecza – panowie odchodzą od dotychczasowej konwencji rasowych strzelanek pierwszoosobowych i zmierzają w kierunku bardziej „głębokiej” produkcji, co moim zdaniem – wyjdzie im na dobre. RAGE ma być bowiem połączeniem shootera FPP, przygodówki, a nawet ścigałki. Czyli bardzo rozbudowana gra akcji. Ale JAK bardzo. O tym, mam nadzieję, się przekonacie.

Zacznijmy od początku – o co w ogóle chodzi. Pewna niebieska planeta (taa, zgadnijcie...) miała bliskie spotkanie z asteroidą. Wyniszczona, wysuszona, ale niepozbawiona życia – zaczyna podnosić się po olbrzymim upadku. Ludzie, podobnie jak w Falloucie, żyją trochę zeszłą, lekko zalatującą cyberpunkiem epoką. Budują oni podziemne Krypty (przypomina coś?), w których mają przeczekać, by fatalne skutki katastrofy przeminęły. Niestety jedna z nich, w której, naturalnie, znajdujesz się ty, przedwcześnie kończy swój „żywot”. Musisz więc uciec czym prędzej i nauczyć się żyć w zupełnie nowym, nieznanym ci świecie.
Tak, mocno czuć tutaj ducha kultowej serii Panów z Black Isle, jednak nie, gra id Software jest czymś zupełnie innym.
Świat RAGE’a to brudna rzeczywistość. Co krok na swojej drodze napotykamy przede wszystkim – piasek i rozległe tereny. Zahaczając o okoliczne miasteczka nasz wzrok i nas samych cieszyć będzie iście Mad Maxowy klimat, objawiający się w amatorsko zaprojektowanych i zbudowanych z różnego rodzaju blachy domach, czasem ozdobionych neonami, samochodach buggy stojących na każdym... czymś podobnym do parkingu, oraz dziwnych, a zarazem jakże klimatycznych i charakterystycznych przebraniach mieszkańców. Naturalnie – to tylko mały odsetek całości.
Wszystko zrealizowane zostało w oprawie jakby wykorzystującej technikę zastosowaną w Borderlands oraz silnik Fallouta. Jednak nawet te dwie, połączone produkcje, pod względem zarówno postępu graficznego, jak i ogólnego – od RAGE’a dzieli bardzo gruba bariera. Bo nie zapominajmy, że dzieło id Software z przepięknymi teksturami w sześćdziesięciu FPS’ach rusza na iPhone. Więc – jest graficznym oraz technologicznym majstersztykiem. Potwierdzają to wszystkie zwiastuny i relacje serwisów, które w grę miały przyjemność (zaszczyt?) pograć na jakichkolwiek targach.
Trochę szerzej o grafice: RAGE wykorzystuje id Tech 5, czyli nowy, świeży silniczek, a właściwie kolejną wersję id Tech. Za to JAK! Każde pomieszczenie dopracowane zostało najlepiej, jak to tylko możliwe. Każdy teren sprawia wrażenie innego, ale jakże prawdziwego świata. Graczowi udostępnione zostaną wszystkie dobra związane z oprawą wizualną. Będziemy tutaj mieli pod dostatkiem efektów cząsteczkowych, podrasowanych do granic możliwości modeli i wykonanych z niesamowitą wręcz pieczołowitością lokacji. Słowem – o RAGE’u nigdy nie powiemy, że jest brzydki. A przynajmniej takie zapewnienia dają nam twórcy.

Teraz część właściwa – sama rozgrywka. Jak mówiłem, RAGE będzie pierwszoosobową grą akcji, stanowiącą połączenie kilku gatunków. Jak na id Software przystało – dużą uwagę poświęcono broni i wszystkiemu, co z nią związane. Dostaniemy więc naprawdę mnóstwo ulepszeń, które skutecznie zwiększą moc danego oręża. A ile będzie samych broni? O tym nic mi nie wiadomo, ale z okolicznych pogłosek wynika, że całkiem sporo, a przynajmniej wystarczająco dużo, by mieć z czego wybierać.
Jak zaś prezentuje się rzecz, która zawsze przy broni zawsze stoi – walka? Na pewno będzie efektownie... chociaż... Po prostu dziwi mnie fakt, iż najnowsze dziecko id Software ma posiadać klasyfikację T-for-Teen, czyli 12+ w klasyfikacji PEGI. Jednak być może, a raczej – prawdopodobnie, efektywności ten fakt nie zmniejszy. Oto bowiem wrogowie mają padać na przeróżne sposoby, wykorzystując dopracowane animacje, by gracz czerpać mógł maksymalną satysfakcję ze śmierci każdego przeciwnika. Ale tutaj nie koniec. Wspominałem o elementach ścigankowych. W tym aspekcie głównie poruszać się będziemy wykorzystując znane wszystkim, Max Maxowe czterokołowce buggy. Bez okien, bez drzwi, właściwie sam szkielet JAKIEGOŚ samochodu, jednak jak morderczego samochodu! Każdy taki buggy ma posiadać na swojej masce albo piły, albo karabiny, albo jeszcze inne tego typu ustrojstwa! Pozbawcie się więc złudzeń, że wyścigi w rozległych kanionach poskąpią dynamiką. A spotkania z przeciwnikami w tego typu pojazdach? Tu się dopiero będzie działo! Wybuchy, krew, ciała latające w powietrzu! Maksymalnie podnoszące ciśnienie ucieczki przed hordami potworów, korzystając z power-upów porozrzucanych na trasie!
Właśnie! Przeciwnicy! Spotkamy ich najprzeróżniejsze rodzaje. Od ludzi, przez mutanty, po krzywe, nieprzypominające niczego stwory. Każdy typ ma charakteryzować się odmienną wytrzymałością czy umiejętnościami, co na pewno doda wiele, wiele pikanterii przygodzie. Oczywiście inni wrogowie to też inne lokacje. Oprócz nasłonecznionych, suchych i, jak mówiłem już wiele razy, zionących Mad Maxowym klimatem miejsc – zwiedzimy również mokre i wiecznie otulone szarą kołdrą tereny, budzące strach kanały czy naprawdę dziwne (jakkolwiek to zinterpretujecie) osiedla. Do całej tej mieszanki dorzucę bossów, czyli olbrzymie, znane wszystkim i lubiane stwory, wymagające zmarnowania na nie ton amunicji i kilku szarych komórek, by ostatecznie cieszyć się z wygranej.


następna strona


Na koniec minigierki, choć nie wiem, czy starcia gladiatorów są takie „mini”. Tak, to jedno z uatrakcyjnień zabawy. Aby zdobyć nowe ulepszenia, pieniądze do wydania na nowe bronie czy na podrasowanie buggy’ego, albo po prostu podszkolić się trochę w walce daną bronią – będziemy mogli stanąć do boju na arenie z gladiatorami, czyli panami specjalnie przeszkolonymi w zakresie bliskich starć i chcących szybko zakończyć swój żywot (he-he-hhhe...).
Nic nie stoi też na przeszkodzie, by, na przykład, w okolicznym barze obstawić walkę hologramów.
Co zaś cały tekst udowadnia? Że na RAGE’a naprawdę warto czekać.

Jak widać – R-Olbrzym to obranie sobie kilku sławnych tytułów za przewodników i próba, miejmy nadzieję – udana, stworzenia gry naprawdę niepowtarzalnej w swoim gatunku. Rozległe tereny, pełen sandbox, możliwość kontynuowania przygody po jej zakończeniu, świetna grafika i pełen urozmaiceń gameplay . RAGE! Liczymy na Ciebie!

A czy się nie przeliczymy? Zobaczymy już w 2011!

poprzednia strona

Autor:

Gigsav


 

||
Video 1677
||

Rage Texture Poping

||
Video 1405
||

QuakeCon 2010 Rage IPhone Keynote

||
Video 1404
||

QuakeCon Trailer

||
Video 1403
||

Quake Con 08: In-game Teaser

||
Video 1402
||

E3 2008: Trailer

||
Video 1401
||

Quake Con 2007 Trailer | Video Clip




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza