frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2010-08-29, autor: Red, dotyczy: PC XBOX 360 PS3

Zapowiedź Crysis 2


Pierwszego Crysisa zapamiętaliśmy głównie dzięki przepięknej oprawie wizualnej i genialnej optymalizacji
||
crysis
||
kodu gry. To produkt wydany wyłącznie na PC, który szybko stał się świetnym programem testującym jego wydajność. Crysis był bardziej pokazem umiejętności stworzonego przez twórców silnika, aniżeli grą. W założeniach miał to być FPS w dżungli, z obcymi i super mocami kombinezonu w roli głównej. Niestety coś nie wyszło...
Linia fabularna pozostawiała WIELE do życzenia, lokacje mimo iż piękne, to przewidywalne, a i strzelało się średnio. Teraz ma to ulec zmianie! Twórcy postanowili stworzyć prawdziwą grę - świetną strzelaninę z historią, zwrotami akcji i efektownym otoczeniem! Czy to się uda?

NOWA FABUŁA? ALE JAKA?


Poważne potraktowanie historii w Crysis 2 nie jest tylko czczą gadką. Widać, że twórcy poświęcili temu zagadnieniu szczególną uwagę. Do napisania scenariusza gry zatrudniono Richarda Morgana - znanego i cenionego pisarza SF z Wielkiej Brytanii. Ma on sprawić, że piękna wizualnie i gameplayowo gra, obudowana zostanie świetną historią. I co wymyślił Pan Morgan? Atak obcych na Nowy Jork! Odkrywcze, prawda? I zarazem jakie oryginalne! By doprecyzować: ziemia, widząc ogrom zniszczeń czynionych przez przybyszów, przyzywa swych obrońców - żołnierzy wyposażonych w magiczne kostiumy. Tylko oni mogą zbawić świat! Rozpoczyna się więc wojna, w której piękne niegdyś miasto popada w ruinę. Panie Morgan, ile razy to już było? No dobrze, może przesadzam, pewnie doczekamy się jakiś smaczków fabularnych oraz nagłych zwrotów akcji, niemniej ogólna koncepcja w moim mniemaniu jest już nieco oklepana. Zdecydowanie wolałbym zostać w dżungli naturalnej niż przenosić się do tej miejskiej. Choć kto wie? Być może po premierze zmienię zdanie? A nuż opowieść Crysisa 2 wciągnie mnie bez reszty...
Okaże się!

ZMIANY! ALE CZY NA LEPSZE?


Nie tylko fabuła zostanie zrobiona na nowo. Jej los podzieli także silnik gry, a co za tym idzie - wszystkie jej aspekty. To dobrze? Cóż, na głębszą analizę poszczególnych elementów przyjdzie czas po premierze, lecz na dzień dzisiejszy widać, że Crysis 2 wyglądać będzie ubożej od swojej poprzedniczki pod każdym względem. Skąd ten nagły spadek jakości? Odpowiedź jest banalnie prosta: produkt zostanie wydany na konsole, a te nie "udźwignęłyby" silnika, który napędzał poprzedniego Crysisa. Wniosek nasuwa się jeden: gra stanie się uboższa pod względem graficznym, z mniejszą ilością fizyki i interakcji z otoczeniem. Zabraknie więc efektownie padających baraków pod wpływem ciosów bohatera, cięcia drzew przy pomocy salw z broni czy baaaardzo szczegółowych tekstur. Nie oznacza to jednak, że gra stanie się mało efektowna, wręcz przeciwnie! Gameplaye, screeny i inne materiały z niej pokazują, że wizualnie Crysis 2 zaprezentuje się bardzo ładnie, lecz nie powali na kolana, jak to zrobiła (i nadal robi) część pierwsza. Swoją drogą, moim zdaniem decyzja dotycząca przeniesienia się z dżungli do miasta także została poczyniona z myślą o możliwościach konsol. Zawsze łatwiej jest pokazać prosty budynek niż złożoną roślinność...

Zmian doczeka się również rozgrywka, a właściwie jej kluczowy element, czyli moce bohatera. Znany z pierwszej części nano-pancerz zastąpi nowy, określany mianem kombinezonu 2. Ten znacznie różnić się będzie od swego poprzednika - ma być po prostu nowocześniejszy. Dzięki temu bohater zyska kilka bardzo ciekawych zdolności. Te nadal zmieszczą się w czterech podstawowych kategoriach (bieg, skok, niewidzialność oraz siła), lecz zostaną mocno zmodyfikowane czyniąc rozgrywkę bardziej taktyczną. Owe unowocześnienia gracz poczyni osobiście podczas rozgrywki, samemu decydując o tym jaki element kombinezonu rozwinie. Dziś nie wiadomo jeszcze jak to będzie wyglądało w praktyce, choć ja sądzę, że po prostu podczas misji zdobędziemy jakieś punkty (doświadczenie, pieniądze), które gracz rozdysponuje rozwijając stosowną zdolność. Doda to ten wspomniany przeze mnie element taktyczny. Ogólnie cała gra taką się stanie. Oczywiście to nie Splinter Cell, lecz granie na tzn. "Rambo" będzie nieopłacalne i najzwyczajniej w świecie trudne. Obchodzenie przeciwników, podkradanie się do nich i szybka likwidacja ma być bardziej opłacalna.

Crysis 2 posiądzie tryb gry po sieci. Właściwie na tym można skończyć jego opis... W tej chwili wiemy o nim na prawdę niewiele. Poinformowano jedynie, że będzie można grać w klasyczny team deathmatch, lub jego bardziej zaawansowaną odmianę wzbogaconą o konkretne zadania do wykonania. Całość ma się toczyć na nowojorskich ulicach z wykorzystaniem kombinezonów. Innymi słowy: CoD z mocami.


następna strona


DOBRY TEN KRYZYS?


Chyba jest na co czekać! Gra wyglądać będzie co prawda słabiej niż by mogła, lecz dzięki temu pozna ją więcej ludzi, co zawsze jest zaletą (i dodatkowym zarobkiem - przyp. korektor). Mam też nadzieję, że słabsza (choć ciągle dobra) grafika i fizyka zamienią się na ciekawą fabułę oraz fajne patenty podczas rozgrywki.
Jednak dopiero czas pokaże czy tak się naprawdę stanie. Premiera już w przyszłym roku!

poprzednia strona

Autor:

Red


 

||
Video 1522
||

Funny Easter Egg

||
Video 1477
||

Road Rage Gameplay Trailer

||
Video 1448
||

Multiplayer Demo Announcement Trailer

||
Video 1358
||

Marine Salvage Trailer - HD




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza