frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2010-08-27, autor: Red, dotyczy: PC XBOX 360 PS3

Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - MegaZapowiedź


Mieliśmy kilka polskich akcentów na tegorocznym GamesComie. Był Nail'd od Techlandu,
||
Wiedzmin Witcher
||
BulletStorm od People Can Fly, ba, nawet Combat Wings od City Interactive. Swą ofertę na targach w Kolonii pokazało także CD Projekt, a było czym się chwalić! Myślę oczywiście o kontynuacji Wiedźmina, polskiej gry RPG.

Pierwszy Wiesiek (bo tak się zwykło na niego mawiać) odniósł ogromny sukces! Gra zdobyła ponad 100 nagród na całym świecie w tym takie tytuły jak najlepsza gra na PC, najlepszy RPG czy inne znaki jakości. Co więcej, jak na produkcję wyłącznie komputerową, Wiedźmin sprzedał się znakomicie (grubo ponad milion egzemplarzy)! Jednak to nie sukces komercyjny miał być najważniejszy przy jego tworzeniu. CD Projekt chciał przede wszystkim wypromować nową markę w świecie gier. I chyba się udało!

WIEDŹMIN DWA MIECZE MA


Rewelacyjna części pierwsza sprawiła, że jej kontynuacja jest jednym z najbardziej oczekiwanych erpegów 2011 roku. Na CD Projekt Red (bo tak dokładnie nazywa się studio tworzące Wiedźmina) czeka więc nie lada wyzwanie. Będą musieli stworzyć grę lepszą pod każdym względem, co łatwe nie będzie! By tak się stało, twórcy wzięli się ostro do pracy. Zaczęto od wywalenia starego silnika Aurora od BioWare (na którym działał poprzedni Wiedźmin) i stworzono od podstaw nową, lepszą technologię. To właśnie ona była piętą achillesową poprzedniej części. Dzieło BioWare mimo, iż poddane zostało dziesiątkom zmian, to nadal pozostało przestarzałe i ograniczające. Teraz będzie inaczej! Wiedźmina 2 napędza autorski silnik i to widać! Gra już teraz wygląda rewelacyjnie!

Tak duża zmiana, jaką jest nowy silnik zaowocowała całkowitą przebudową gry. Ze starego Wieśka nie zostało praktycznie nic! Do tego stopnia, że zmian nie da się tak po prostu wymienić. Jest to zupełnie nowy produkt w dobrze znanym świecie! Dlatego też skupię się na tym, jakie nowe elementy Wiedźmina 2 są dla mnie najciekawsze.

POLOWANIE NA ZABÓJCÓW


Nim przejdę do nowości, opowiem pokrótce o historii tej części. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów kończy z Wyzimią, Salamandrą i psychopatycznym władcą Zakonu Płonącej Róży. W "dwójce" dostaniemy zupełnie inny wątek związany z tytułowymi zabójcami królów. Ci mordercy to specjalnie wyszkoleni wojownicy, których zadaniem jest szerzenie anarchii poprzez eliminację władców. Jak nie trudno się domyśleć, to właśnie Geralt będzie musiał ich powstrzymać - za odpowiednią zapłatą ma się rozumieć... Zapytacie, co to za wyzwanie dla legendarnego zabójcy potworów? Otóż wielkie. Te bandziory posiadają bowiem cechy wiedźmińskie, są więc specjalnie zmutowanymi mordercami siłą dorównującą Geraltowi (taką postać mogliśmy podziwiać już w pierwszym Wieśku, konkretnie w outrze do niego). To oczywiście tylko jeden z wątków gry, a właściwie jedyny o jakim w tym momencie wiemy. Jednak biorąc pod uwagę rewelacyjną historię pierwszego Wiedźmina, o klasę historii w tej części możemy być spokojni! Przejdźmy do konkretów.

DOBRE BO POLSKIE?


Jednym z najbardziej dyskusyjnych elementów "jedynki" była walka. Jedni twierdzili, że ta zrealizowana została świetnie (na przykład ja) inni, że bardziej psuła ona rozgrywkę niż urozmaicała. CD Projekt wzięło sobie do serca wszystkie krytyczne głosy i napisała ją od nowa. Toczenie pojedynków przy pomocy precyzyjnych kliknięć myszką odejdzie do lamusa! Stary system zastąpi nowy, któremu bliżej do slasherów niż do erpegów. Twórcy jednak zarzekają się, że pojedynki w 100% uzależnione będą od statystyk postaci. Wszystko sprowadzi się do walki kontekstowej i naciskania jednego, dwóch przycisków. Będzie wyglądało to w ten sposób, że Geralt sam ustali z jakim oponentem właśnie się mierzy, i dopasuje do tego odpowiedni styl walki. Jeśli więc "wbijemy się" w grupę przeciwników rozpoczynając potyczkę, to Wiedźmin zareaguje stosownie do takiego zachowania wyprowadzając zamaszyste ataki mieczem. Podczas pojedynków będziemy mogli używać znanych już znaków, pułapek czy innych eliksirów. Jeśli już o "dopalaczach" mowa, te także przejdą ewolucję. Zniknie możliwość picia ich podczas starcia! Jest to dość istotna zmiana. W pierwszym Wiedźminie przygotowanych wcześniej eliksirów mogliśmy używać zawsze- teraz wyłącznie przed walką. Ważna stanie się także budowa i ulepszanie oręża. Tak złożone bronie będą o wiele skuteczniejsze na polu bitwy!


następna strona


Następną zmianę w stosunku do poprzedniczki przejdzie system dialogów. Jak pamiętacie (a może i nie) w pierwszym Wieśku było nam dane przeczytać i wybrać dokładnie to, co wypowie Geralt. "Dwójka" to zmieni! CD Projekt Red idąc śladem Mass Effecta 2 czy Alpha Protocil zaoferuje odbiorcy tylko skrawek wypowiedzi, mający zademonstrować nastawienie tejże. Co więcej w niektórych miejscach pojawią się dialogi "na czas", trzeba więc w takich sytuacjach odpowiadać instynktownie. Zapowiedź nowego systemu dialogów wywołała nie małą konsternację wśród fanów. Pojawiło się masę głosów, że lepiej pozostawić czas wyboru odpowiedniej linii dialogowej, jak i ją samą bez zmian. Ja jednak jestem do tego pozytywnie nastawiony. W końcu taki system we wspomnianym już przeze mnie Mass Effect sprawdził się rewelacyjnie. A dialogi na czas? Moim zdaniem to urealni grę! Nikt przecież podczas normalnej rozmowy nie czeka z odpowiedzią kilka minut patrząc rozmówcy cały czas w oczy (choć może i tacy ludzie się zdarzają....). Z resztą Alpha Protocol je wprowadził i wcale tak źle nie było, prawda? A wręcz przeciwnie!


Zmian nie koniec! W Wiedźminie 2, Geralt nie będzie musiał działać w pojedynkę. Szczerze powiedziawszy, jest to chyba jedyna zmiana, którą przyjąłem z niepokojem... Nie wiem jak Wam, ale mi jakoś nigdy do Geralta nie pasował żaden pomocnik. Na szczęście jak podkreślają twórcy towarzysz będzie opcjonalny. Co więcej, to jakiego przyjaciela ( i czy w ogóle) Wiedźmin będzie miał u swego boku, zdefiniuje przebieg fabuły. Skoro już przy niej jesteśmy, opowiem słów kilka o jej nowych aspektach.

Jak już wspomniałem na wstępie, fabuła Wiedźmina pierwszego była świetna! Oczywiście sposób jej opowiadania dziś wydaje się już staromodny, lecz klimatu i smaku odmówić jej nie można- nawet teraz! Co więcej jej losy zależały w stu procentach od tego, czego dokonaliśmy podczas gry. Wybieranie odpowiednich linii dialogowych, czy zachowań skutkowało trzema różnymi zakończeniami historii. W "dwójce" twórcy pójdą jeszcze dalej. W tej odsłonie każda decyzja stanie się ważna! To z kim wykonujemy zadania, dla kogo, w jakiej wiosce, o czym i z kim rozmawiamy, kogo zabijemy itd. Taka złożoność scenariusza zaowocować ma prawdziwym ogromem zakończenia historii. Wiedźmin 2 zaoferuje nam SZESNAŚCIE finałów gry! To nie wszystko. Twórcy dadzą graczom trzy różne możliwości rozpoczęcia opowieści. Każde z nich uzależnione ma być od poczynań Geralta w "jedynce". A co jeśli nie mamy na dysku stosownego save'a? Wtedy gra zapyta o kilka kluczowych dla naszego sumienia rzeczy. Powrócą także niejasne wybory moralne. Rewelacja!

BRZMI ŚWIETNIE? NO A JAK WYGLĄDA!


Mimo wczesnej fazy produkcyjnej, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, to w chwili obecnej najładniejszy erpeg na rynku, i to nie podlega dyskusji! Gra już teraz wygląda wprost oszałamiająco! Owszem na zwiastunach i gameplayach widać pewne niedociągnięcia ( system mimiki, czy braki w animacjach), ale jak zapowiadają twórcy, to "choroba" wieku dziecięcego. Miejmy nadzieję, że zniknie podczas premiery gry...

KIEDY PREMIERA TEGO CUDU ZNAD WISŁY?


Na początku 2011 roku! I jak widać jest na co czekać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem szykuje nam się jedna z najlepszych gier RPG w historii!

poprzednia strona

Autor:

Red


 

||
Video 1808
||

The Witcher 2 Enhanced Edition Launch Trailer

||
Video 1805
||

The Witcher 2: Enhanced Edition Graphics Comparison

||
Video 1802
||

Kim są… Wiedźmini? - Wiedźmin 2 Edycja Rozszerzona

||
Video 1795
||

WiedĹşmin 2: ZabĂłjcy KrĂłlĂłw Edycja Rozszerzona Xbox 360 Dev Diary 1

||
Video 1792
||

WiedĹşmin 2: ZabĂłjcy KrĂłlĂłw Edycja Rozszerzona Xbox 360 Dev Diary 0

||
Video 1492
||

Gameplay

||
Video 1470
||

Gameplay Today On the Spot

||
Video 1384
||

GC 10: Presentation Preview | Video Clip

||
Video 1383
||

Polish Developer Diary #1: Story | Video Clip

||
Video 1382
||

Exclusive Debut Trailer | Video Clip




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza