frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2010-08-23, autor: Gigsav, dotyczy: PC XBOX 360 PS3

[GamesCom] Zapowiedź Dead Space 2


Kosmiczny Silent Hill. Międzygwiezdny F.E.A.R. Cybernetyczny Resident Evil. Takich i wielu
||
dead space
||
innych zaszczytnych tytułów doczekała się pierwsza część przygód Isaaca Clarke’a. Była to zdecydowanie jedna z najlepszych gier gatunku survival horror w roku 2008. Mowa tutaj oczywiście o Dead Space’ie, który wreszcie doczeka się następcy (co wielkim zaskoczeniem chyba nie jest, prawda?).
Fani zarywania nocek i spania z zapaloną lampką – szykujcie się na jeszcze więcej!

Akcja Dead Space 2 toczyć się będzie trzy lata po wydarzeniach z „jedynki”, tym razem na stacji kosmicznej Sprawl. Co się tam dzieje? Nic dobrego. Do czasu przybycia głównego bohatera – ludzie żyli sobie w najlepsze. Istniał ścisły podział na bogatych i biednych, aczkolwiek nikt nie narzekał. I stało się. Zaraza powróciła, pożerając swój następny cel. Oznacza to, że Isaac Clarke (bo główny bohater pozostaje niezmieniony) ponownie musi stawić czoło mrocznym przeciwnościom losu, ponieważ to właśnie jego dosięgło przeznaczenie. Warto tutaj nadmienić, iż wspomniany Isaac ma już na karku parę zwycięstw (m. in. wygrana walka o życie na Ishimurze), więc z bojaźliwego żółtodzioba – staje się prawdziwym wzorem do naśladowania. Nauczył się nawet odsłaniać twarz (za często) i mówić, co jednak, jak zauważyli ludzie mający przyjemność zagrać, nie wypada najlepiej, głównie ze względu na barwę i ton głosu dubbingującego. Tak czy siak – da się grać (no ba).

Co ponownie stanie się siłą nowej odsłony Dead Space’a? Oczywiście klimat. Raz doświadczymy klaustrofobicznego uczucia zamknięcia w pokojach i korytarzach, a raz ogarnie nas niepewność spowodowana zbyt dużą swobodą ruchów. Bo tak, stacja kosmiczna w „dwójce” daje o wiele więcej terytorialnych możliwości, niż dawał ich statek z „jedynki”. Przechadzać się tutaj będziemy nie tylko wąskimi, ciemnymi korytarzami, ale również wkroczymy na większe, bardziej rozległe i odsłonięte tereny. I nie, nie oznacza to wcale, że adrenaliny, skakania na krześle i walki o przetrwanie nie będzie, albo będzie mniej. Wręcz przeciwnie. Wszyscy przeciwnicy dostaną w końcu o wiele większe pole do popisu. Oznacza to przynajmniej podwojoną dawkę latających w powietrzu flaków i innych części ciała obcych, niż to miało miejsce w pierwszej części przygód Clarke’a.
A skoro o wrogach mowa – jest sielanka... podczas przechadzania się po Sprawl przed atakiem. Jednak zaraz po rozpoczęciu gameplayu „właściwego” - drogę spróbują nam zagrodzić zarówno „przyjaciele” z „jedynki” (w pewnym stopniu ulepszeni), jak i zupełnie nowi „mroczni bohaterowie”. Czytając teksty innych portali, które znalazłem w Internecie, najbardziej w pamięć zapadły mi opisy małych stworków nazywanych „dziećmi”. Nie są zbyt wytrzymałe, padają po jednym, dwóch strzałach, ale kiedy już utworzą grupę (co robią szybko i dość często) - ich zwinność potrafi zaskoczyć bohatera tak bardzo, że zanim wykona kolejny krok – już będzie tonął w kałuży własnej krwi.
Ogólnie – poziom trudności ma zostać zwiększony. Potwory nie będą grały roli mięsa armatniego, ale przebiegłych zabójców, próbujących wykończyć Isaaca atakując z zaskoczenia, by potem z pasją i zaangażowaniem rozpruwać mu brzuch i wyciągać z jego wnętrza świeże flaki.
Pojawią się również niestandardowe elementy (udziwnienia?) znane z pierwowzoru... na przykład.... spadek grawitacji do zera.
Więcej – w ulepszonej postaci. Druga część pozwoli Isaacowi swobodnie obracać się o 360 stopni, ale, uwaga, nawet w takich warunkach walka WCALE nie stanie się mniej dynamiczna i wymagająca! Oczywiście skłamałbym mówiąc, że na to nie liczyłem. Takie spowolnione wypluwanie kul przez jakiegoś kosmicznego gnata naszego bohatera oraz bezwładnie unoszące się w powietrzu pozostałości po przeciwnikach mogą wprawiać w zachwyt i osłupienie nawet najbardziej uodpornionych na nowości wyjadaczy. Dalej nawiązując do przestrzeni – napotkamy i nowy system... szybkiego podróżowania, jeśli mogę to tak nazwać. Skoki „halo”, bo o nich mowa, wyrzucą Isaaca w przestrzeń z ogromną prędkością. I nie, nie wybierzemy sobie po prostu punktu lądowania i nie przelecimy tam w przerywniku. Lecieć będziemy w czasie rzeczywistym, więcej – z utrudnieniami! A konkretnie – utrudnieniami w postaci latających odłamków zrujnowanej stacji. Naturalnie wtedy naszym zadaniem stanie się ich omijanie i, tym samym, omijanie śmierci. Koniec podróży to efektowne, bardzo efektowne lądowanie z iskrami w roli głównej.
Zazwyczaj jednak - po takim lądowaniu do czynienia mamy z kolejnymi przeciwnikami. Tutaj przydaje się broń (no ba...). Na razie niewiele wiadomo na jej temat poza tym, że powróci klasyczne uzbrojenie Isaaca, a także otrzymamy dostęp do nowej pukawki, Javelin Gun, czyli śmiercionośnego, strzelającego czymś na wzór harpunów (Bioshock 2?) oręża.


następna strona


Pozostaje kwestia grafiki. Tutaj Dead Space 2 wykorzysta znany (co wcale nie oznacza „zły”) dla sequeli chwyt – więcej, lepiej i bardziej efektownie (mówiłem?). Wszystkie tekstury i modele będą zachwycać, będą nadzwyczaj wyraziste i będą sprawiać, że gracz kompletnie utonie w świecie wykreowanym przez twórców. Aż boję się pomyśleć co wykrzyknę widząc tak dopracowanego potwora z bliska, nagle, grając w nocy ze zgaszonymi światłami i słuchawkami na uszach... brr...
O muzyce nie powiem Wam nic, bo co ma wiedzieć ktoś, kto w grę nie grał? Jednak mając na uwadze fakt, iż zapowiadanym produktem jest Dead Space – myślę, że nieraz podskoczymy na krześle, gdy w końcu, po odetchnięciu dojdzie do nas, że nagły dźwięk przerywający tę na pozór spokojną (a więc – budującą adrenalinę) muzykę był tylko upadającym na klawisze pianina kawałkiem metalu.

Kolejna kosmiczna przygoda Isaaca Clarke’a zapowiada się naprawdę obiecująco. Aż do premiery w styczniu przyszłego roku będę żył nadzieją, że nie tylko powtórzy patenty zastosowane w pierwowzorze, ale także pokaże nowe, straszniejsze pazury. No i że przy okazji będę mógł się świetnie rozerwać rozrywając kolejnych przeciwników.
Isaacu, na Ciebie także liczymy! Ocal nasz growy światek survival-horroru!

poprzednia strona

Autor:

Gigsav


 

||
Video 1486
||

Severed - DLC Trailer

||
Video 1466
||

Hand Cannon (reward for finishing hardcore mode)

||
Video 1443
||

Isaac Clarke at Visceral Episode 01

||
Video 1374
||

GamesCom 2010 - New Gameplay

||
Video 1336
||

Dead Space 2 Video Game, E3 2010: Exclusive Debut Gameplay




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza