frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2010-07-12, autor: Nitrox, dotyczy: PC XBOX 360 PS3

Betatest: Medal of Honor Multiplayer


Ostatni i chyba jedyny dobry Medal of Honor, w który nam
||
medal of honor
||
graczom przyszło grać, to Allied Assault z ewentualnymi dodatkami do niego. Od premiery owej gry minęła już niemal dekada. W międzyczasie EA serwowało nam różne wariacje na temat tejże produkcji, aczkolwiek tak naprawdę były to raczej średniaki niepozostające w niczyjej pamięci na dłużej. Niczym dziwnym wobec tego jest próba EA odzyskania dawnej chwały serii, co rzeczą łatwą nie będzie, zwłaszcza w czasach panowania w tym segmencie dwóch gier tj. Call of Duty: Modern Warfare oraz, bądź co bądź, właśnie od „elektroników”, tylko tych ze Szwecji, Battlefield: Bad Company. Aby uniknąć wpadki, EA zdecydowało się na oddanie w ręce graczy wersji beta ich najnowszego produktu (chociaż dostęp do niej mają tylko Ci, którzy nabyli BC2/preorder MoH, albo po prostu mieli farta, jak JA :P). Na wstępie dodam jeszcze, że betę nowego „medala” opisuję jako gracz raczej przeciętny, któremu częściej na multi tyłek jest kopany niż on komuś ten tyłek kopie...



Nihil novi sub sole.

A więc oto co nam nowy MoH daje w swojej becie: dwa tryby rozgrywki nazwane finezyjnie Team Assault i Combat Mission. Team Assault to nic innego jak Team Deathmatch. Myślę, że nie trzeba tłumaczyć o co chodzi... a może jednak są tacy, którzy tego nie wiedzą. Dwie drużyny naparzają się w określonym limicie czasowym. Wygrywa ta drużyna, która ma lepszy wynik/ubiła więcej luda. Standard tak oklepany jak maluch mojego znajomego. Drugim trybem jest Combat Mission. Polega on na tym, że jedna drużyna musi dojść z punktu A do punktu X, zdobywając kolejno punkty B, C, D, itd. Oczywiście druga drużyna wówczas musi się bronić i nie dopuścić do przedarcia się wroga na jej teren.



Mapy, czyli sól multiplayera.

Rozgrywkę w becie możemy toczyć na dwóch mapach. Jedną jest dolina Helmand – górzysty dosyć teren z różnego rodzaju bunkrami i ruinami, natomiast druga to ruiny Kabulu – krajobraz zbombardowanego miasta/przedmieść. Mapy w tej grze rozmiarowo są z pewnością większe od tych w Modern Warfare, ale mniejsze od Bad Company 2. Póki co pozwalają one na grę jednocześnie dwudziestu czterech osób. Wydaje się, że na tego typu mapach jest to odpowiednia ilość ludu; przy większej byłoby już tłoczno i niezbyt miło.



Rozgrywka – to co tygryski lubią najbardziej.

Gdybym nie wiedział, że to beta MoH, to na pierwszy rzut oka stwierdziłbym, że jest to jakiś dodatek do Bad Company 2, albo coś w tym stylu. Tempo gry jest identyczne jak tam, co moim zdaniem czyni ją przystępniejszą dla początkujących (czyli takich jak ja :) ) w porównaniu do istnego Unreal Tournament na polu bitwy, jakim jest Modern Warfare. Z uwagi na fakt, że poruszamy się wolniej, jakby bardziej ociężale, łatwiej jest kogoś zdjąć, bo inni też jakoś bardzo szybko nie zasuwają. Tutaj czuć, że kierujemy człowiekiem, nie tak jak w serii Call of Duty, gdzie jakoś tak sztucznie zostało to oddane, przynajmniej wg mnie.

Zapytacie, czy są pojazdy. W becie widziałem jak gracze poruszają się czołgiem M3 Bradley. Oprócz tego widziałem różnego rodzaju naloty, bombardowania, itd., ale nie dam głowy, że te uaktywniane są przez graczy, gdyż już jakiś czas w to gram i nigdzie takiej opcji nie widzę. Muszę się zagłębić w klawiszologię. Żadne samoloty, czy helikoptery nie stoją na polu bitwy, więc nie można do nich wsiąść. Tak więc jedyne co mi przychodzi do głowy to nasyłanie na przeciwnika nalotów w ten sam sposób co w Modern Warfare.

W becie gramy Amerykanami lub Talibami/Afgańczykami (co kto woli :P). Mamy trzy klasy postaci: rifleman (zwykły karabin + pistolet), spec ops (lepszy karabin + pistolet + wyrzutnia rakiet) oraz sniper (snajperka + pistolet). Grając zdobywamy kolejne poziomy, tych jest w becie osiem. Za każdy z nich dostajemy jakieś ulepszenie broni lub po prostu nową pukawkę. Oprócz tego różne spektakularne akcje przeprowadzone przez nas na polu bitwy nagradzane są różnymi odznaczeniami.


następna strona


Jeśli chodzi o wybór serwera z grą, to jest standardowa wyszukiwarka serwerów, można wybrać opcję gry z przyjacielem i odszukać go po nicku, lub zdać się na komputer, który sam nam znajdzie (nie wiem czy odpowiedni dla naszej postaci) mecz.

W temacie rozgrywki to na razie tyle, szerzej rozpiszę się (ja, albo któryś z kolegów po fachu :) ) po premierze, wtedy pewnie będziemy mieli więcej do powiedzenia.



Technikalia.

Jeśli chodzi o grafikę i udźwiękowienie, jest bardzo dobrze. Bronie brzmią miło, aczkolwiek jakoś tak bez tego basu, który był w Bad Company 2 a szkoda. Kto wie, może w finalnej wersji to zostanie poprawione. Natomiast w kwestii graficznej, nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale wydaje mi się, że gra wygląda gorzej niż Bad Company 2, chociaż to ten sam silnik – Frostbite 1.5. Nie mamy tutaj tego spektakularnego efektu destrukcji, który był w BC2 – tam można było zniszczyć dosłownie wszystko, podczas gdy w MoH jest to póki co bardzo ograniczone. Można zniszczyć pojedyncze rzeczy, np. beczki, deski, itp, ale budynku nie da rady rozwalić. Dla jednych źle, dla innych dobrze, bo dzięki temu gra nie ciśnie tak po procesorze :-)

W kwestii wymagań sprzętowych, są one niższe niż w BC2 z powyższego względu, ale jednak są i cisną sprzęt. Mój złom, tj. Athlon X2 2,4 GHz, 2 GB RAM, 9600GT na 1440x900, ze wszystkim na high co prawda daje radę (20 fps +), ale zdecydowanie lepiej jest dać wszystko na low. Gra wcale jakoś drastycznie gorzej nie wygląda, ale za to jest płynna a to w multi jest najważniejsze. Pełna wersja ma być grą wyposażoną w dwa silniki graficzne, tj. Unreal Engine 3 dla singla i Frostbite 1.5 dla multi, więc można mieć nadzieję, że tryb dla pojedynczego gracza będzie zasuwał jak na sterydach, chociaż kto wie, może nie powinienem chwalić dnia przed zachodem słońca...

[Nitrox]

poprzednia strona

Autor:

Nitrox


 

||
Video 1376
||

Mike Shinoda Plays Medal of Honor - GamesCom 2010

||
Video 1313
||

"Leave A Message" Trailer




Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza