frame
zarejestruj
Miodny.PL Logo























Nie masz uprawnień redakcyjnych!

Dlaczego nasze serwisy wykorzystuja pliki cookies?
Uzywamy w celach statystycznych, reklamowych oraz autoryzacyjnych. Zawsze mozesz zastrzec cookies w swojej przegladarce. Jesli nie to pamietaj, ze m.in. nasza strona korzysta z tej technologii...


archiwum
Data: 2007-02-03, autor: Bandi, dotyczy: WII

[sprzet] Czy Nintendo Wii zrewolucjonizuje rynek gier video?

||
wii
||
Nintendo Wii miało być konsolą, która idzie swoją ścieżką - nie konkurując z pozostałymi platformami - Microsoft XBOX 360 i Sony PLAYSTATION3. Po premierze okazało się, że spokojny sen szefostwa Microsoftu i Sony był największym błędem - Wii jest rynkowym strzałem w 10!

Projekt konsoli Wii - znanej na dwa lata przed premierą jako Nintendo Five (N5), później RevOlutiOn - trzymany był w tajemnicy. Była to wielka niewiadoma. Krążyło się wiele plotek i niepotwierdzonych wycieków, pokazujących na czym będzie polegać rewolucja. Jedno było pewne - była to piąta stacjonarna konsola Nintendo i za pomocą tego samego kontrolera miała umożliwiać granie we wszystkie gry - zarówno te nowe, jak i z poprzednich systemów.

Pierwsze wycieki prezentowały dziwnie wyglądające kontrolery, o których projektach dawno już zapomniałem. Posiadały masę przycisków - niczym klawiatura lub futurystyczny, mało logiczny układ przycisków. Projekty raczej nikogo nie oszukały - fałszywkę było widać od razu.

Inny wyciek, poparty świetnie przemyślanym filmikiem, na kilka miesięcy przed targami E3 2005 pokazał nam hełm wirtualny wyposażony w niemal kosmiczną technologię, potrafiących przenieść nas w pełni w świat Virtual Reality.

Projekt nazwany NintendoON miał się komunikować z innymi urządzeniami - w tym małym pudełkiem, które na filmiku było oznaczone znakiem zapytania a gabarytami przypomina Revo (Wii), zostało pokazane dopiero kilka miesięcy później podczas targów E3.

Wiele osób uwierzyło w ON-a, jednak po czasie Nintendo zdementowało tą plotkę a sam autor ujawnił się, przy okazji pokazując inne dzieła wykonane za pomocą programów do grafiki 3D.

Mówiono też o kolejnym skoku jakościowym w grafice - na miarę tego jaki zaserwowało nam Nintendo64 (N64) - znanej też jako Project Reality i Ultra64. Platforma przeniosła gry w pełne 3D wzbogacone o naturalnie wyglądające efekty, takie jak mgła i rozmycie tekstur. Grafikę w N64 określono filmową. Byłaby to rewolucyjna platforma gdyby nie ograniczony pojemnością nośnik z grami - od 8MB do 32MB - Niestety zdecydowanie za mała pojemność, aby pokazać na co wtedy było stać Nintendo64.

Nintendo długo nie uchylało rąbka tajemnicy - podczas E3 2005 nie zademonstrowali rewolucyjnego kontrolera - pokazali natomiast jak będzie wyglądać sama konsola. Mimo tego wrażenie było pozytywne - śliczne małe pudełko wielkości 3 opakowań po filmach DVD.

Kolejne wycieki, choć były przeplatane - garść prawdy garść fałszu - zbliżały nas do odkrycia możliwości projektu revolution. Nikt jednak nie spodziewał się jak bardzo zaskoczy swoją prostotą nowy kontroler Nintendo.
Dopiero na targach Tokio Game Show 2005, ninny zaprezentowało nam kontroler, wyglądający jak prosty pilot do telewizora poparty krótkimi filmikami pokazującymi możliwe zastosowanie w grach.

Kontroler wywarł szokujące wrażenie. Liderzy na rynku elektroniki zaczęli słać komplementy w stronę Nintendo i ich projektu. Były też wyjątki - osoby, które twierdziły, że kontroler na pewno nie zastąpi tradycyjnego. Wręcz twierdzili, że nie nadaje się do FPS-ów. Na ich nieszczęście okazało się, że Wii-Mote jest stworzony do gier FPS, dzięki standardowemu dodatkowi jakim jest Nunchuck.

Dopiero na targach Tokio Game Show 2005 konkurencja szybko zaczęła reagować. Dla Microsoftu było za późno - jego system miał już swoją premierę. Po E3 2006 gdzie zostały odkryte wszystkie karty i okazało się, że Wii nie będzie konkurować graficznie z X360 i PS3 - szefostwo Microsoftu pochwaliło plany Nintendo.

Teraz po niezwykle udanej premierze - sam Bill Gates w wywiadzie dla Tokijsiej stacji, oznajmił, że to nie PS3 jest dla nich rywalem tylko Wii. Zmienili też linię ataku z PS3 na Wii, twierdząc, że Nintendo (podobnie jak Sony) nie jest w stanie zrobić tak dobrego systemu online jak Microsoft. Bill Gates ma rację i praktycznie jest to ich jedyna broń w walce z Wii i PS3 - nic dziwnego że o tym nas przekonuje.

Sony szybko zrezygnowało z projektu swojego kontrolera - nazwanego przez złośliwców jako bumerang czy banan - powrócili do starego sprawdzonego kontrolera z poprzednich PlayStation, pozbawionego wibracji a wzbogaconego o czujniki ruchu.
Premierę PS3 - choć na kilka dni przed Wii - można uznać za porażkę.

System Nintendo sprzedaje się w oszałamiającej ilości - samo Nintendo nie spodziewało się takiego szału na Wii - w sklepach brak konsol, fabryki co wyprodukują, to od razu znika z magazynów.

A jak wygląda sytuacja u Sony - przeciwieństwo - nie dość że są problemy z produkcją PS3, to na dodatek towar zalega na półkach w sklepach (USA i Japonia, premiera w Europie dopiero pod koniec Marca 2007).

Kończąc wypada krótko podsumować. To nie grafika i oszałamiające parametry techniczne. To emocjonująca rozrywka i prostota jest kluczem do sukcesu. Revolucyjny kontroler sprawia, że na Wii grają ludzie, którzy wcześniej nie mieli ochoty grać w gry wideo. Kontrolery i gry na konsolach konkurencji wymagają wprawy. Osoba która zostaje zaproszona do nas, aby pograć w kilka osób na Xbox-ie czy Play-u, musi dostawać fory albo cały czas przegrywa. Na Wii jest inaczej - szanse są prawie równe - kontroler jest intuicyjny - praktycznie od razu wiemy jak grać i jakie ruchy wykonywać. Daje nam przy okazji dużo radości. Dlatego Nintendo Wii sprzedaje się tak dobrze!



Autor:

Bandi


 

||
Video 1557
||

Polski spot reklamowy Nintendo Selects i bundle Mario Kart/Wii Sports Resort

||
Video 1230
||

Wii Bowling Accidents


Wypadek z Nintendo Wii...
||
Video 1079
||

Head Tracking for Desktop VR Displays using the WiiRemote


Wygląda na to, że Nintendo Wii potrafi wyprzedzić technologiczne przejście na kino w 3D. Po co nam męczące oczy google skoro wystarczą tylko dwie diody na podczerwień i kamerka aby uzyskać efekt pełnego 3D...
||
Video 1073
||

Wii - Ass sexy as it gets


Amatorska przeróbka reklamy Budweisera ;) Z każdym łykiem bliżej jej :D...



Pora na Wasze komentarze:


||

Witaj niezarejestrowany, możesz dodać swój komentarz, jednak ten będzie widoczny po akceptacji przez moderatora. Zaloguj się aby dodać komentarz bez czekania:



Nick:

||


Tylko zarejestrowani użytkownicy mają odblokowane wszystkie funkcje serwisu (w zależności od poziomu).

Zachęcamy do rejestracji, zalogowania lub przypominacza hasła. Osoby zalogowane są premiowane m.in. brakiem wyświetlania reklam w serwisie i gwarantujemy brak spamu na poczcie. Zarejestrowani maja dostep do serwisu w wyzszej jakosci.




Nintendo GamersGate IQ Publishing Cenega City-Interactive Techland
Nasz serwis wciąż ewoluuje, cały czas szukamy miejsca w internecie, które nie wypełniają inne serwisy. Na początek próbujemy otworzyć się i zjednoczyć z naszym serwisem inne strony tematyczne. Jeżeli jesteś w redakcji dobrego ale niezbyt popularnego serwisu - skorzystaj z naszego darmowego programu promocji takich serwisów! Szczegóły dostaniesz po rejestracji i wysłaniu wniosku o Współpracę za pomocą tego formularza